Cererile de finantare pentru toate apelurile deschise se vor putea depune in perioada 1 iunie 2016 – 31 decembrie 2018. Pot primi finantare atat proiecte fazate de infrastructura (nefinalizate pana la finalul anului 2015) cat si proiecte noi, prioritizate la finantare conform documentelor sectoriale de planificare strategica.

Bugetul apelului este de 3,27 miliarde euro, iar solicitantul eligibil este Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, care este administratorul infrastructurii de transport rutier de interes european si national si are atributii in dezvoltarea proiectelor de investitii.

Proiectele finantate in infrastructura feroviara au ca obiectiv finalizarea coridorului feroviar Rin-Dunare (modernizarea liniei feroviare intre granita cu Ungaria si Constanta), asigurand cresterea mobilitatii pe reteaua feroviara TEN-T centrala, precum si modernizarea, eficientizarea si competitivizarea transportului feroviar, conform News.ro

Bugetul apelului este de 1,85 miliarde euro, solicitantii eligibili fiind Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, administratorul infrastructurii de transport feroviar de interes national desemnat conform legii, Ministerul Transporturilor si alte categorii relevante de beneficiari, cum ar fi Autoritatea responsabila cu realizarea reformei feroviare.

Citeste si:

Proiectele finantate pentru infrastructura de metrou au ca obiective imbunatatirea conditiilor de transport urban si periurban, prin promovarea transportului cu metroul ca o alternativa la transportul public de suprafata, reducerea duratelor de calatorie si cresterea gradului de confort si siguranta pentru publicul calator.

Bugetul apelului este de aproximativ 682 milioane euro, solicitantul eligibil fiind Metrorex

Proiectele care primesc finantare in cadrul acestor apeluri de proiecte sunt publicate pe site-ul Ministerul Fondurilor Europene, stadiul acestora fiind actualizat periodic. Pana la semnarea acordului de delegare, procesul de pregatire, evaluare si selectie a proiectelor va fi gestionat de catre AM POIM din cadrul MFE.

Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 este al doilea program ca marime din UE, cel mai complex din Romania pe aceasta perioada de programare, cu o alocare de aproximativ 12 miliarde de euro pentru sectoarele de transport, mediu si energie.

Programul finanteaza activitati din patru sectoare: infrastructura de transport, protectia mediului, managementul riscurilor si adaptarea la schimbarile climatice, energie si eficienta energetica.

Sursa foto: Garry L./ Shutterstock