Rata inflatiei in luna septembrie a fost de 0,05%, inflatia anualizata fiind in scadere la 5,48%
In luna septembrie 2006 preturile de consum au crescut fata de luna precedenta cu 0,05%, potrivit datelor Institutului National de Statistica (INS). La aceasta crestere au contribuit marfurile nealimentare cu +0,11 puncte procentuale si serviciile cu +0,20 puncte procentuale. Scaderea pe ansamblu a preturilor la marfurile alimentare a influentat rata inflatiei pe total cu -0,26 puncte procentuale.

In cadrul grupei de produse alimentare s-au inregistrat cresteri importante la oua (+11,2%) si la citrice si alte fructe meridionale (+4,1%). De mentionat este si cresterea inregistrata la total branza (+1,4%) si la carnea de pasare (+1,1%).

Scaderea pe ansamblu a preturilor la produsele alimentare (-0,7%) a fost influentata de diminuarea preturilor la: cartofi (-18,1%), grupa alte legume si conserve de legume (-4,8%) si zahar (-3,0%). in cadrul grupei alte legume si conserve de legume s-au inregistrat scaderi la: morcovi, patlagele vinete de camp, ceapa uscata, usturoi uscat, ardei gras, ardei capia, gogosari, varza si praz.

Cresterea cu +0,2% a preturilor la marfurile nealimentare s-a datorat, in principal, majorarii preturilor la tutun, tigari cu +0,8% si la combustibili cu +0,4%. in cadrul grupei marfurilor nealimentare se mentine tendinta descrescatoare a preturilor la: masini de spalat, frigidere si congelatoare si medicamente.

Evolutia tarifelor la servicii (+1,2%) a fost influentata de cresterea tarifelor la: telefon (+3,1%), chirie (+1,8%) si abonamente - auto (+1,8%). Cresterea tarifelor la grupa alte servicii cu +1,2% este datorata majorarii tarifelor la cazarea in caminele scolare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri