Productivitatea muncii in sectorul serviciilor, in primul semestru al anului, a stagnat in comparatie cu anul trecut, din cauza angajarilor masive facute de marile lanturi de magazine in ultimii doi ani, a declarat presedintele Comisiei Nationale de Prognoza (CNP), Ion Ghizdeanu.

Potrivit lui Ghizdeanu, increderea in dezvoltarea economica a determinat supermarketurile si hypermarketurile sa angajeze tot mai multi oameni, ceea ce a tras in jos productivitatea muncii..

Acest indice, calculat ca raport intre produsul intern brut (PIB) si numarul de salariati, a ramas neschimbat fata de anul trecut conform studiului CNP. "Rezultatele economice de anul acesta putea fi si mai bune daca exista si in sectorul serviciilor (cu pondere de 51% din PIB) aceeasi preocupare pentru cresterea productivitatii muncii. in primul semstru, practic, intreaga crestere de PIB din servicii s-a realizat in aceleasi conditii de productivitate", se arata in analiza Prognozei.

Productivitatea muncii pe ansamblul economiei a fost de in primul semestru de 6,1%, cea mai ridicata valoare atinsa dupa anul 2000, cu exceptia celei din semestrul I 2002.

In primele sase luni ale anului, cele mai importante cresteri de productivitate se inregistreaza in constructii (18,2%) si agricultura (16,4%), insa aceste activitati au impreuna o pondere de doar 9% din PIB.

"Daca se coreleaza cresterea productivitatii cu contributia ramurilor la crearea PIB se poate afirma ca rezultatele economice exceptionale din primul semestru sunt in cea mai mare parte rezultatul crestereii cu 11% a productivitatii muncii in industrie (care are o pondere de 27% in PIB)", arata autorii analizei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri