Sumele primite de la bugetul de stat pentru transporturi sunt la minimul necesar, insa vor fi suplimentate din Fondul de Dezvoltare, care va cuprinde venituri din privatizari si care va finanta proiectele mari de infrastructura, a declarat ministrul transporturilor, Radu Berceanu
Comisiile de administratie, amenajarea teritoriului din Camera Deputatilor si Senatului au avizat, miercuri, bugetul Ministerului Transporturilor, Contructiilor si Turismului (MTCT), cu un singur vot impotriva. Prezent la dezbatere, Berceanu a afirmat ca nu a obtinut bugetul care i-ar fi fost necesar, cu toate ca s-au dus, sustine ministrul transporturilor, "batalii sangeroase".

Ministrul a dat, insa, asigurari ca in urma discutiilor din Guvern, MTCT va primi sume suplimentare din Fondul de Dezvoltare, care va fi folosit exclusiv pentru marile proiecte de infrastructura. "Banii din privatizarea BCR, 2,2 miliarde de euro si banii din privatizarea Electrica, alte 800 de milioane, vor forma Fondul de Dezvoltare, iar in 2007, din acest Fond, Ministerul Transporturilor va mai cheltui inca un miliard de euro, in afara bugetului alocat. S-a ajuns la aceasta formula pentru ca alte domenii, precum sanatatea sau invatamantul nu puteau primi bani din acest fond", a declarat Berceanu, citat de NewsIn.

Ministrul transporturilor a adaugat ca, desi MTCT "are nevoie de sume foarte mari de bani, nu le poate folosi decat in functie de proiecte, iar daca ar primi cateva miliarde intr-un singur an nu ar avea capacitatea de a le cheltui din motive de proiectare". Fondurile alocate prin bugetul de stat reprezinta minimul necesar pentru demararea proiectelor de infrastructura, urmand sa fie completate din Fondul de Dezvoltare.

Berceanu a exprimat nemultumirea MTCT fata de nivelul de cheltuieli alocate turismului si a precizat ca a avut o discutie, in acest sens, cu ministrul de finante, Sebastian Vladescu, care a recunoscut ca sumele sunt mici, in special cele pentru programele de promovare a turismului. "Pe baza propunerilor Ministerului, ministrul finantelor ne-a asigurat ca se vor face corecturi la anumite capitole, care vor fi apoi aprobate de Parlament", a mai afirmat Berceanu.

Potrivit lui Berceanu, motivul pentru care anumite programe nu au primit finantare suficienta este ca Ministerul de Finante a luat in calcul, in realizarea bugetului, sumele alocate in 2006, dar, a mai continuat Berceanu, in 2007, sumele trebuie sa fie mai mari, pentru ca vor fi demarate programele de turism, pentru care, in acest an, nu s-au parcurs decat etapele premergatoare.

Referindu-se la marile proiecte de infrastructura programate pentru anii urmatori, Berceanu a declarat ca, in 2007, vor fi dati in folosinta 75 de kilometri de autostrada, urmand ca, din 2008, sa fie dati in folosinta intre 250 si 300 de kilometri de autostrada anual.

Guvernul a aprobat pe 13 octombrie proiectul legii bugetului de stat pentru anul 2007, conform caruia anul viitor Romania va avea o crestere economica de 6,4%, o inflatie de 4,5% si un deficit bugetar de 2,8% din PIB. Veniturile bugetare sunt prognozate la 35,18% din PIB.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri