Autostrada Transilvania va fi finalizata, cel mai probabil, cu un an intarziere fata de termenul – 2013 – stabilit prin contractul renegociat luna februarie a acestui an de catre statul roman, transmite corespondentul NewsIn.

Declaratia apartine ministrului delegat pentru lucrari publice si amenajarea teritoriului, Borbely Laszlo, care a spus vineri, la Cluj, ca intarzierea se pune pe seama faptului ca firma americana Bechtel nu poate cheltui banii pe care ii da statul roman, din lipsa fortei de munca.

„Bechtel va cheltui in acest an 45-50 de milioane de euro, iar anul viitor trebuie sa se miste pentru ca vor putea cheltui pana la 200 de milioane de euro. Nu pot cheltui in acest an mai mult, pentru ca in luna mai au fost finalizate renegocierile pentru contract si au probleme cu locurile de munca. Va fi probabil un an intarziere, deci nu in 2012, ci in 2013 va fi gata”, a spus ministrul care s-a declarat insa increzator in capacitatea de recuperare a Bechtel.

Problemele pe care Bechtel le are cu lipsa fortei de munca de pe piata constructiilor din Romania au fost confirmate vineri si de catre communications managerul companiei, Bogdan Sgarcitu. El a precizat pentru NewsIn ca desi spera sa rezolve acesta problema printr-o colaborare in domeniu cursurilor de calificare, cu agentiile judetene de ocupare a fortei de munca din Cluj si Bihor, pentru posturi de fierari betonisti sau tamplari se gaseste cu greu personal.

Citeste si:

“La fierari betonieri avem mai multe utilaje decat oameni care ar putea sa le opereze, motiv pentru care productia este mai mica decat ar putea fi. La acest lucu se adauga si faptul ca am introdus schimbul de noapte”, a precizat vineri pentru NewsIn, Sgarcitu. El sustine ca cel mai mare deficit al fortei de munca se inregistreaza la personalul calificat sau cu inalta calificare.

Sgarcitu a tinut insa sa sublinieze ca termenul de 2013 este prevazut intr-un amendament la contractul renegociat anul acesta cupartea romana.