Lucrarile pentru dezvoltarea aeroportului Otopeni vor putea fi finantate si din fonduri nerambursabile sau din fonduri private, nu numai din credite bancare sau din fonduri publice, lucrarile urmand sa fie incheiate in 2018, a decis ieri Guvernul.

Proiectul de lege aprobat miercuri de Executiv modifica ordonanta 64 din 1999, pentru aprobarea Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportului Otopeni. Potrivit ordonantei, sursele de finantare puteau fi numai resursele proprii ale titularului, creditele bancare si fondurile publice.

Prin proiectul de lege sunt actualizate totodata termenele de executie, in conformitate cu evolutia lucrarilor de modernizare si dezvoltare a aeroportului. Astfel, intre 1 noiembrie si 31 decembrie 2006 trebuie sa se desfasoare aprobarea Planului urbanistic zonal, intre 2007-2009 - activitatile premergatoare punerii in practica a Programului strategic de dezvoltare, iar intre 2011 si 2018 - realizarea lucrarilor.

Citeste si:

Programul Strategic de Dezvoltare pe termen lung - 15 ani - este actualizat tinand cont de stadiul actual al aeroportului, de modificarile legislative sau financiare si economice din Romania, dar si de felul in care a evoluat piata transporturilor aeriene in ultimii ani.

Printre obiectivele date in folosinta si cele care trebuie finalizate in 2006, potrivit graficului, se numara doua terminale de pasageri - plecari si sosiri internationale si corp de legatura intre ele, terminal de curse interne, parcari auto, un corp administrativ, o a doua platforma cu 22 pozitii pentru parcarea aeronavelor, extinderea suprafetelor de miscare si a sistemului de balizaj, dar si modernizarea turnului de control.

Aceste investitii fac parte din Faza a II-a si Faza a II-a extinsa de dezvoltare a aeroportului. Toate investitiile prevazute in aceasta etapa depasesc 111 de milioane de euro.