Infrastructura din Romania are la dispozitie atat fonduri de la buget cat si fonduri structurale, dar nu are suficiente proiecte, nu exista suficienti constructori si se confrunta si cu o lipsa de materiale de constructie, a declarat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.

"Vrem sa utilizam banii pe care ii avem de la bugetul de stat, din fondurile structurale, din fondurile de la BERD si BEI, constatam ca nu mai exista o problema de finantare in infrastructura, dar problema noastra este ca nu avem suficiente proiecte", a spus Berceanu, citat de NewsIn.

Acesta a explicat ca Romania duce lipsa de societati care sa proiecteze rapid autostrazi de foarte buna calitate. De asemenea, ministrul a semnalat insuficienta societatilor de constructii pe piata romaneasca, si tocmai de aceea a facut apel la companiile de profil din Europa Occidentala ca sa vina in Romania.

"Nu avem suficienti constructori si avem nevoie de societati de constructii din Europa care sa vina sa se implice si sa investeasca in Romania", a subliniat oficialul Ministerului Transporturilor, Constructilor si Turismului (MTCT).

Citeste si:

In privinta fortei de munca din domeniul constructiilor, ministrul a mentionat ca Romania se confrunta cu un deficit, si din acest motiv au fost demarate o serie de programe care au ca scop atragerea catre piata muncii autohtona a romanilor care au plecat la munca in strainatate. "Avem cateva programe prin care ne propunem sa-i readucem pe cei care au plecat in anii '90 sa munceasca in tari ca Spania, Italia, Portugalia, Franta sau Germania. Ei au deja experienta si dorim sa-i aducem aproape de casa", a spus Berceanu.

O alta problema mentionata de Berceanu vizeaza insuficienta materialelor de constructii in raport cu nevoia de dezvoltare a infrastructurii. "Avem probleme inclusiv cu materialele. Importul si productia de materiale din Romania au ramas la nivelul numarului de constructii si kilometri realizati pana acum", a mai spus ministrul.

In ceea ce priveste administrarea autostrazilor, Berceanu a precizat ca Romania isi propune sa aplice tot mai mult modurile si modelele de taxare si intretinere din Occident. "Avem posibilitatea de a concesiona autostrazi in cadrul unor parteneriate public- private unor consortii de firme pentru intretinere multi-anuala. Vrem sa aplicam aceste modele nu numai pentru autostrazile nou construite, dar si pentru drumurile nationale, care au fost si vor fi refacute", a subliniat oficialul MTCT.