"Se va face un recensamant al zonelor unde exista astfel de probleme privind alunecarile de teren si se vor stabili zonele unde vom contrui aceste tuneluri. Se vor contrui aproximativ cinci-sase semituneluri, iar lucrarile vor fi executate in functie de importanta si de gradul de periculozitate a zonei", a spus ministrul, citat de NewsIn.

Prima zona preconizata pentru un astfel de proiect este portiunea dintre Ramnicu-Valcea si Sibiu, respectiv Valea Oltului - DN7, apoi se vor incepe lucrarile la drumuri care au variante de ocolire. Proiectarea si licitatia pentru elaborarea proiectelor se vor face la inceputul lui 2007, estimandu-se ca lucrarile sa fie finalizate in vara.

Berceanu a precizat ca nu se cunoaste inca lungimea unui astfel de tunel si nici costurile de executtie. in prima etapa, fondurile vor fi alocate din bani de la buget, pentru lucarile prioritare, ulterior urmand a fi identificate alte surse de finantare. "Pe ruta Buzau-Brasov, unde a fost reluata circulatia, am constat ca pietrele au cazut din nou, fiind nevoiti sa intervenim. Initial am mers pe solutii care sa rezolve imediat problemele, dar cu rezultat pe termen scurt. Vom schimba ideea si vom merge pe solutii mai scumpe, dar pe termen lung", a subliniat Radu Berceanu.

Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) a anuntat, marti seara, ca din pricina alunecarii de teren produse in zona, care au afectat partea carosabila, circulatia pe DN7, la 30 km de Ramnicu Valcea, localitatea Brezoi va fi inchisa. Zona afectata nu face parte din zonele in care s-a actionat in cursul anilor 2005-2006 pentru consolidare si prevenirea alunecariilor de teren.

De asemenea, datorita aluviunilor deplasate din versant circulatia este inchisa pe DN 10 Buzau- Brasov, in dreptul localitatii Gura Siriului. Alunecarile de teren au afectat si circulatia de pe DN 73C, Curtea de Arges-Tigveni si in dreptul localitatii Vulturesti. Ca urmare a inchiderii circulatiei pe DN 7, km 207 + 50, localitatea Brezoi la 30 km de Ramnicu Valcea, soferii au fost nevoiti sa aleaga variantele de ocolire, respectiv DN67 RamnicuValcea–Targu Jiu , DN66 Petrosani-Simeria-Deva si DN1 Bucuresti-Brasov-Sibiu-Sebes-Deva.

MTCT a platit in proportie de 90% datoriile din timpul guvernarii anterioare

Citeste si:

Ministerul Transporturilor a avut datorii fata de constructori de peste 12 mii de miliarde de lei vechi de pe vremea mandatului lui Miron Mitrea, in acest an reusind sa le plateasca in proportie de 90%, a mai declarat ministrul de resort, Radu Berceanu. "In 2004 s-au facut lucrari la indicatia cu degetul, adica unele erau lucari care nici nu existau. Se faceau lucrari pregatitoare, dar nu se organiza nicio licitatie. Este prima data dupa 17 ani cand reusim sa platim in proportie de peste 90% ministerul acumuland datorii de peste 12 mii de miliarde de lei vechi de pe vremea lui Miron Mitrea", a spus ministrul.

Potrivit ministrului, pentru plata datoriilor s-a decis esalonarea lor pe doi-trei ani, fiind achitate prin bilete la ordin. "Biletele la ordin de pe 2005 si 2006 au fost deja ridicare, existand, in acest moment doar cele pentru 2007. Noi am incercat sa platim tot ceea ce inseamna datorii fata de contructori, astfel incat sa putem avea pretentii si sa le cerem lucrari bune si la termen", a subliniat Berceanu.

"Anul 2006 este primul an in care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri din Romania (CNADR) a platit constructorii in proportie de peste 90%, in conditiile in care pana acum erau platiti in proportie de 50%, motiv pentru care existau intarzieri foarte mari la efectuarea lucrarilor", a spus ministrul saptamana trecuta. Berceanu a apreciat ca acest lucru a fost posibil datorita colaborarii din Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) si Ministerul Finantelor Publice (MFP).

Plata la timp a constructorilor va avea doua efecte pozitive, ministrul apreciind ca acestora li se vor putea cere lucruri care nu erau posibile pana acum din cauza intarzierii platilor, iar, pe de alta parte, a fost eliminata o sursa de coruptie. "Se lasau plati neefectuate, iar constructorii veneau la finele anului si puneau problemele principiale. Sper sa fie un semnal pentru constructori ca in viitor ii vom plati si vom avea pretentii mai mari", a subliniat ministrul.

Ministrul a adaugat ca "in ultimii 16-17 ani, nu am avut suficiente fonduri pentru drumuri si autostrazi, iar cu acei bani s-au facut lucrari proaste. Acum exista bani si vrem sa fie facute lucrari de calitate si la termen".