Acciza minima pentru tigarete, pentru prima jumatate a anului, a fost stabilita la 31,25 euro pentru o mie de tigarete, insemnand 110,419 lei pentru aceeasi cantitate, potrivit unui ordin al ministrului finantelor.
Acciza minima inseamna 91% din acciza aferenta tigaretelor din categoria de pret cea mai vanduta si se stabileste semestrial prin ordin al ministrului finantelor. Acciza pentru tigarete se stabileste prin insumarea accizei specifice si a celei ad valorem, dar nu poate fi mai mica decat acciza minima. Daca suma dintre acciza specifica si cea ad valorem este mai mica decat acciza minima, se plateste acciza minima.

Codul Fiscal, intrat in vigoare la 1 ianuarie, modifica nivelul accizei minime de la 90% la 91% din acciza tigaretelor din categoria cea mai bine vanduta. Initial, Finantele au dorit sa majoreze acciza minima la 95%, dar in Parlament nivelul a fost convenit la 91%.

Acciza pentru o mie de tigarete, conform Codului Fiscal, este de 34,5 euro si trebuie sa ajunga la 41,5 euro la 1 iulie 2007. Nivelul accizei totale este stabilit prin hotarare de guvern, emisa inaintea fiecarei majorari.

Reprezentantii unora dintre firmele producatoare de tigarete au protestat fata de acciza minima, considerand ca distorsioneaza piata si, in plus, vine in contradictie cu Legea concurentei, defavorizand companiile care produc tigarete ieftine.

Acciza minima nu este impusa prin calendarul de armonizare a accizelor din Romania cu cele din Unuinea Europeana si a fost considerata inoportuna chiar si de catre Consiliul Concurentei, dar care a optat pentru o pozitie nuantata.

Japan Tabacco International, British American Tabacco si Philip Morris sunt principalii producatori de tigarete in Romania, cumuland 88% din piata de tigarete. Gallaher, concurent intrat recent pe piata, detine 2,5%. Galaxy Tobacco fosta SNTR are in jur de 6-7% din piata.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri