ANSVSA nu a studiat suficient prevederile comunitare si s-a apucat sa vorbeasca in necunostinta de cauza despre transhumanta, a declarat premierul Calin Popescu Tariceanu, precizand ca acest obicei este permis si in Uniunea Europeana.

Institutiile romanesti trebuie sa se alinieze la cele europene, sa rodeze mecanismele de functionare comunitare, pentru a evita inclusiv greseli de comunicare, de genul celei privind transhumanta, a apreciat Tariceanu.

"Este un mecanism care trebuie indelung rodat si care nu va putea sa functioneze bine decat daca, pe orizontala, lucrurile vor fi organizate la nivel de ministere. Acest lucru ne va permite ca intotdeauna cand interesul Romaniei este in joc, sa ne putem prezenta si apara punctul de vedere. Vom evita astfel sa facem greseli, asa cum s-a intamplat recent cu problema transhumantei, cand o institutie care, probabil, nu a studiat suficient prevederile comunitare, ANSVSA, s-a apucat sa vorbeasca in necunostinta de cauza si sa creeze niste reactii care nu erau deloc necesare", a spus premierul, citat de NewsIn. Tariceanu a precizat ca transhumanta nu este interzisa, dar ca trebuie sa se faca dupa anumite reguli.

Citeste si:

Presedintele Autoritatii Nationale Sanitar Veterinare si pentru Siguranta Animalelor, Marian Avram, a declarat, saptamana trecuta, ca "transhumanta este ilegala, iar amenzile pentru transportul ilegal al amimalelor sunt intre 1.000 si 3.000 de lei noi". De asemenea, presedintele ANSVSA a subliniat ca "nu va mai fi permis transportul animalelor, chiar daca transhumanta este specific romaneasca si dureaza de pe vremea lui stefan cel Mare".

Ulterior, ANSVSA a precizat, intr-un comunicat de presa, ca in legislatia nationala nu au fost transpuse decat prevederile referitoare la bunastarea animalelor transportate cu mijloace de transport (rutier, fevoviar, aerian sau naval).

In legatura cu transhumanta, legislatia nationala, sustine ANSVSA, prevede doar ca "se pot utiliza mijloace de transport proprii, iar acestea nu se autorizeaza, dar cand distantele sunt mai mari de 50 de kilometri, mijlocul de transport trebuie autorizat, daca este utilizat in scop comercial. De asemenea, mijloacele de transport destinate transportului peste opt ore, utilizate tot in scop comercial, se supun procedurii de autorizare".