Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat in Adunarea Generala a oraselor, ca, in ciuda pozitiei UE, nu va renunta la taxa de prima inmatriculare deoarece nu doreste transformarea Romaniei in "lada de gunoi a Europei".

Primul-ministru a adus ca argumente in favoarea mentinerii taxei de prima inmatriculare protejarea mediului de masini vechi si poluante si pastrarea locurilor de munca a miilor de oameni care lucreaza in industria automobilelor. "Batalia nu este doar pentru mediu, ci pentru a pastra zeci de mii de locuri de munca din industria automobilelor", a subliniat, citat de NewsIn, Tariceanu.

Premierul a declarat ca refuza ca " Romania sa devina lada de gunoi a Europei" prin importul masiv de masini second hand din statele membre ale Uniunii, si ca, daca membrii UE doresc sa vanda masini in Romania, sunt liberi sa dezvolte industria constructoare de masini locala. Daca celor din UE nu le convone denumirea "taxa de prima inmatriculare", premierul roman propune o alta denumire - "taxa pentru o Romanie curata".

Comisia Europeana a decis, saptamana trecuta, sa declanseze procedura de infrigement ( incalcarea tratatului de aderare) impotriva Romaniei, pentru ca taxa de prima inmatriculare auto contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare.

Prima etapa a acestei proceduri consta in trimiterea de catre CE a unei scrisori de notificare (letter of formal notice), la care autoritatile de la Bucuresti au la dispozitie doua luni sa alinieze legislatia cu regulile europene. Daca dupa aceasta perioada de timp legislatia nu se modifica, Comisia trimite un alt document - reasoned opinion (argumentatie) - in care explica de ce prevederea respectiva este in contradictie cu cele stipulate la nivel comunitar si ce anume si cum trebuie schimbat. Autoritatile de la Bucuresti au la dispozitie alte doua luni pentru a se conforma cerintelor europene.

Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.

Sebastian Vladescu, a declarat, sambata, ca taxa auto este o taxa de mediu si, prin urmare, ea poate face obiectul unei initiative legislative cetatenesti pentru a fi eliminata, in contradictie cu ministrul mediului, Sulfina Barbu, care sustine ca este o taxa fiscala.

Directorul Autovit, Liviu Dobrin, a declarat, sambata, ca va strange semnaturile pentru eliminarea taxei auto si va cere partidelor sa isi exprime pozitia pe care o au fata de aceasta taxa.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri