"Scrisoarea de argumentatie (reasoned opinion) este o decizie care se ia in Colegiul Comisarilor, iar pana in prezent nu s-a luat o astfel de decizie", a precizat, citat de NewsIn, purtatoarea de cuvant a comisarului pentru taxe, Maria Assimakopoulou. "Contactele cu autoritatile romane pe acest subiect continua", a adaugat sursa citata.

Argumentatia Comisiei Europene (reasoned opinion) reprezinta a doua etapa a procedurii de incalcarea tratatului si contine recomandari clare privind modul in care trebuie sa fie modificata taxa. in cazul in care recomandarile forului executiv al UE nu sunt respectate, Comisia poate actiona in judecata statul aflat in procedura.

Comisia a trimis guvernului roman raspunsul privind modificarile la taxa auto propuse, in urma cu o luna, de Finante. Potrivit unor surse guvernamentale, raspunsul contine observatii suplimentare asupra formulei de calcul.

Comisia Europeana a declansat procedura de incalcare a tratatului (infrigement), pe 20 martie, trimitand autoritatilor de la Bucuresti o scrisoare de notificare oficiala. CE a apreciat ca taxa de prima inmatriculare auto contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare si jurisprudentei Curtii Europene. Principalele neajunsuri ale legislatiei referitoare la taxa de inmatriculare auto, invocate de Comisia Europeana, sunt taxarea discriminatorie intre masinile la mana a doua vandute de cetatenii romani si cei din alte state membre UE, precum si faptul ca nivelul taxei depaseste valoarea reziduala sau de piata a masinii in cazul celor foarte vechi.

Citeste si:

La inceputul lunii mai, autoritatile romane au trimis o scrisoare la Bruxelles in care prezinta principiile pe baza carora va fi formulata noua grila de calcul a taxei de inmatriculare, insa acestea raspund doar uneia dintre cele doua solicitari ale Comisiei, respectiv celei privitoare la nivelul taxei pentru masinile vechi.

Procedura va inceta in momentul in care legislatia romaneasca este aliniata dispozitiilor europene.

Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.