"Nu e o atitudine a CE, ci o solicitare de informatii suplimentare din partea Directiei de impozite si taxe vamale DGTAXUD, cuprinde sugestii. Masinile second sunt considerate cele mai vechi de o luna si nu mai vechi de trei luni, asa cum calculam noi. Am convenit ca acest lucru sa fie pus in practica", a spus, citat de NewsIn, Vosganian.

Ministrul finantelor a afirmat ca o a doua cerinta a CE a fost cea referitoare la formula de calcul referitoare la deprecierea masinilor. "Comisia vrea sa vada daca formula noastra este conforma cu deprecierea reala a masinilor. Noi am trimis deja un studiu al APIA la CE si vom mai realiza un studiu in colaborare cu Comisia de Prognoza", a adaugat Vosganian.

Scrisoarea Comisiei se inscrie in cadrul discutiilor purtate, pana in prezent, cu Finantele si nu inseamna ca procedura de incalcare a tratatului deschisa impotriva Romaniei a intrat in cea de-a doua etapa, care presupune trimiterea unei scrisori de "argumentatie" cu recomandari precise de modificare a taxei.

Argumentatia Comisiei Europene (reasoned opinion) reprezinta a doua etapa a procedurii de incalcarea tratatului si contine recomandari clare privind modul in care trebuie sa fie modificata taxa. in cazul in care recomandarile forului executiv al UE nu sunt respectate, Comisia poate actiona in judecata statul aflat in procedura.

Comisia Europeana a declansat procedura de incalcare a tratatului (infrigement), pe 20 martie, trimitand autoritatilor de la Bucuresti o scrisoare de notificare oficiala. CE a apreciat ca taxa de prima inmatriculare auto contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare si jurisprudentei Curtii Europene. Principalele neajunsuri ale legislatiei referitoare la taxa de inmatriculare auto, invocate de Comisia Europeana, sunt taxarea discriminatorie intre masinile la mana a doua vandute de cetatenii romani si cei din alte state membre UE, precum si faptul ca nivelul taxei depaseste valoarea reziduala sau de piata a masinii in cazul celor foarte vechi.

Citeste si:

La inceputul lunii mai, autoritatile romane au trimis o scrisoare la Bruxelles in care prezinta principiile pe baza carora va fi formulata noua grila de calcul a taxei de inmatriculare, insa acestea raspund doar uneia dintre cele doua solicitari ale Comisiei, respectiv celei privitoare la nivelul taxei pentru masinile vechi.

Procedura va inceta in momentul in care legislatia romaneasca este aliniata dispozitiilor europene.

Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.