Astfel, cea mai mare majorare va fi operata in cadrul categoriei "imprimate", care cuprinde distributia de ziare si periodice, carti, cataloage, publicitar si partituri muzicale, care se vor scumpi cu 100%.

Pentru serviciul "Valoare declarata" tariful per trimitere a ramas neschimbat, respectiv 0,8% din valoarea declarata aferenta serviciului postal solicitat.

Totodata, majorarea de tarife survenita in cazul serviciilor postale universale interne a determinat si cresterea tarifelor la "Infrades" si "Acte de procedura".

Citeste si:

Ultima majorare de tarife pentru prestatiile din sfera serviciului universal a avut loc la 1 august 2004.
Serviciul universal cuprinde colectarea, sortarea, transportul si livrarea trimiterilor postale interne si internationale, de pana la 2 kg, a coletelor postale de pana la 10 kg, distribuirea coletelor postale in greutate de pana la 20 kg, expediate din afara teritoriului Romaniei catre o adresa aflata pe teritoriul acesteia, serviciul de trimitere recomandata si cel cu valoare declarata.

Compania Nationala Posta Romana (CNPR) a inregistrat in 2006 un profit brut de 43,4 milioane lei in crestere cu 9,7 % fata de aceeasi perioada a anului 2005, fiind afectat de reducerea rezultatului din exploatare cu 14,7%, potrivit datelor furnizate de societate. Veniturile totale afisate de Posta Romana anul trecut au fost de 861,4 milioane lei, mai mari cu 15 % fata de cele din 2005. Veniturile din exploatare s-au ridicat anul trecut la 841,7 milione lei.

Posta Romana e organizata in zece directii regionale cu patru sucursale specializate: Directia de Posta Rapida, Fabrica de Timbre, Casa de Expeditii, Directia Servicii Financiare, precum si Muzeul National Filatelica. Institutia are 34.000 de angajati si peste 7.100 de oficii in tara, din care 1.100 informatizate. Actionarii companiei sunt Ministerul Comunicatiilor cu o participatie de 75% si Fondul Proprietatea care detine 25% din capital.