"In prima etapa statul vrea sa se comporte ca un administrator, adica sa restructureze intreprinderea si sa o faca tentanta pentru investitori. A doua etapa consta in scoaterea la licitatie dupa ce producatorul a fost restructurat si a devenit atractiv pe piata pentru investitori", a spus Atanasiu.

El a mentionat ca e nevoie de o infuzie de capital pentru retehnologizarea Automecanica Moreni, infuzie pe care statul nu are voie sa o faca, iar Romarm nu o poate sustine. "AVAS, in calitate de actionar majoritar al Romarm, va avea grijã ca Uzina Automecanica SA Moreni sa beneficieze de un program de retehnologizare pentru ca societatea sa-si mareasca productivitatea si sa aduca imbunatatiri calitatii produselor. Problema cu care se confrunta Automecanica Moreni este comuna industriei de aparare: o legislatie neadaptata la realitatile actuale", a explicat Atanasiu.

El a adaugat ca practica europeana arata ca armatele incearca sa se inzestreze din productia nationala sau, acolo unde nu este posibil, prin colaborare cu alte societati internationale de profil. "Vrem sã schimbam conceptul de inzestrare, sa modificam legislatia achizitiilor publice, pentru ca armata sa achizitioneze exact acele produse de care are nevoie si nu produsele care sunt oferite la cel mai mic pret", a declarat presedintele AVAS.

SC Uzina Automecanica Moreni SA, care face parte din CN Romarm SA Bucuresti, este o societate pe actiuni cu capital integral de stat si a fost fondata in toamna anului 1968, avand ca obiect de activitate fabricarea de vehicule blindate pe roti. Romarm este cel mai important producator de armament din Romania, detinut in proportie de 100% de Ministerul Economiei.