"Inelul feroviar din jurul Bucurestiului care nu a fost exploatat, cu o investitie de 200-300 milioane de euro, ar putea deveni o alternativa de transport pentru bucuresteni, in conditiile in care traficul este sufocant" a spus Orban in cadrul simpozionului "Piata imobiliara in 2008: fierbere, stagnare sau declin?"

Aceasta investitie a mai spus ministrul transporturilor, ar viza electrificarea a aproximativ 12 kilometri de cale ferata, dublarea liniilor pe o distanta de 12 kilometri, modernizarea garilor si coordonarea cu transportul public din Bucuresti.

Proiectul de legatura feroviara dintre Bucuresti si Otopeni a fost avizat de Comisia Tehnica Economica, iar in maxim o luna va fi gata studiul de fezabilitate, a declarat luna trecuta ministrul transporturilor, Ludovic Orban.

Ulterior proiectul va fi trimis la Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici. In acest context, Orban a subliniat si faptul ca pentru inelul feroviar al Bucurestiului va incepe in aprilie licitatia pentru consultantul proiectului.

In plus, au fost identificate lucrarile care trebuie efectuate pentru dublari de linie, electrificari precum si analiza pozitionarii garilor.

Citeste si:

Este vorba de linia ferata existenta din Gara de Nord - Mogosoaia si de acolo ori pe la Mogosoia ori de la Centura Otopeni se va face un racord de aproximativ 3 kilometri.

Directorul de proiecte CFR Infrastructura, Constantin Onoiu, declara la inceputul lunii noiembrie 2007 ca lucrarile pentru construirea liniei feroviare intre Gara de Nord Bucuresti si aeroportul Otopeni vor fi incepute in cel mult doi ani si vor fi finalizate in 2012, costurile fiind cuprinse intre 200 milioane si 350 milioane euro. Potrivit acestuia, executia lucrarii va dura aproximativ un an si jumatate.

Potrivit acestuia se aveau in vedere doua posibilitati legate de traseul liniei feroviare, respectiv Bucuresti-Baneasa si construirea unei linii paralele cu DN 1 pana la aeroport, precum si traseul Bucuresti-Mogosoaia-Balotesti si construirea unei noi linii pana in Otopeni.

Acesta a precizat la acel moment ca este de parere ca se va alege a doua varianta deoarece primul traseul este acelasi cu cel ales pentru linia de metrou pana la Otopeni. Varianta Bucuresti-Mogosoaia presupune reabilitarea actualei linii de cale ferata, fiind necesare dublarea si electrificarea liniei.