Incaltamintea de productie autohtona, atat cea pentru export cat si cea destinata pietei interne, se va scumpi incepand cu luna septembrie.
"In contextul cresterii pretului la utilitati, transport, forta de munca si, nu in ultimul rand, al dependentei de importuri in asigurarea ciclului de productie, cu siguranta pretul incaltamintei autohtone va suferi modificari, incepand cu luna septembrie", a declarat Doru Mladin, presedintele Organizatiei Patronale Pielarie si Incaltaminte (OPPINC).

De asemenea, o presiune suplimentara din zona chiriilor spatiilor comerciale va contribui la majorarea pretului produselor de profil, a adaugat Mladin.

Referitor la problemele pe care le au producatorii din industria incaltamintei, presedintele OPPINC a indicat "dependenta cvasi totala, in lipsa unei industrii de materii prime si materiale, de import pentru aproape toate componentele necesare productiei de incaltaminte".

"Totodata, concurenta neloiala in piata interna a produselor ce sosesc in special din Asia la preturi de dumping reprezinta o mare problema pentru industrie. Aceste produse, desi sub standard, creeaza o bariera in calea producatorului roman, dornic sa isi promoveze marfa, prin pretul ridicol la care sunt importate", a spus reprezentantul OPPINC.

Doru Mladin mentioneaza, totodata, ca in industria autohtona a incaltamintei majoritatea firmelor acuza "adaptarea lenta la cerintele pietei in ceea ce priveste articolistica si pregatirea productiei de la un sezon la celalalt, stiut fiind ca o astfel de flexibilitate este prima cerinta pentru a ramane competitiv in piata".

De asemenea, reprezentantul patronatului a amintit dificultatea firmelor de incaltaminte de a sustine din punct de vedere financiar, dar si ca proiectare, un ciclu de productie care sa relizeze un produs propriu.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri