Cresterea productiei industriale din Ungaria, tara cu cea mai lenta crestere economica din zona, dupa doi ani de reduceri fiscale majore, a incetinit in mai cu 2,2%, fata de 11,8% in aprilie.

Cresterea din Slovacia a inregistrat, de asemenea, o scadere, de la 9,8% in aprilie la 4,0% in mai, cresterea industriei de productie scazand sub 10%, in contextul in care tara este cel mai mare fabricant de autoturisme din regiune.

"In general, situatia din regiune devine destul de dificila: inflatia accentuata, semnele clare de incetinire a cresterii economice si monede puternice", a declarat un analist din cadrul Deutsche Bank, Gillian Edgeworth.

Aceste rezultate au urmat unei scaderi accentuate a productiei industriale din Germania in luna mai, cea mai recenta dintr-o serie de statistici ce indica o incetinire economica in Europa.

Citeste si:

Analistii sustin ca incetinirea cresterii productiei ar putea fi pusa pe seama numarului mai mic de zile lucratoare din mai, comparativ cu anul anul anterior, insa perspectivele pentru regiune sunt afectate de scaderea cererii in zona euro, principala piata de export.

"Productia de masini, un factor cheie pentru productia industriala, era estimata sa creasca in acest an in Slovacia, insa avand in vedere riscurile asupra cresterii economice din Uniunea Europeana, cererea de masini noi urmeaza sa scada, ceea ce va afecta productia indistriala din Slovacia", a declarat un analist din cadrul 4cast, Piotr Matys.

PSA Peugeot Citroen, cel de-al doilea producator de autoturisme din Europa, cu fabrici in Cehia si Slovacia, a estimat ca incetinirea pietelor auto din Europa de Vest se va accentua, si a prevazut ca vanzarile de vehicule vor scadea in acest an cu 4%.