"Avem o capacitate de transport de 100 de persoane pe sens si pe ora. Am parcurs in maxim 60 de minute traseul Gara de Nord - Otopeni, cu toate opririle, cu descarcarea bagajelor din gara si pana la terminalul Aeroportului International Henri Coanda" a declarat Alexandru Dumitrescu, citat de NewsIn.

Miercuri dimineata, la ora 5.15 au fost puse in circulatie trenurile “Henri Coanda Expres” care fac legatura intre statia Bucuresti Nord si Punctul de Oprire Aeroport, prin care se va asigura transferul pasagerilor si al persoanelor interesate la si de la Aeroportul International Henri Coanda.

Conform reprezentantilor CFR Calatori, cele 18 perechi de trenuri destinate acestui serviciu vor circula in regim cadentat, la interval de o ora, in graficul orar 05.15 – 23.23.

"Vom lua pulsul, iar dupa o luna de zile vom putea sa apreciem cum este exploatat de catre calatori traseul. Trenurile circula des, deci calatorii au ore exacte de sosire si plecare si nu exista riscul intarzierilor, cum se intampla in circulatia rutiera" a mai spus Dumitrescu.

Transferul pasagerilor de la Punctul de Oprire Aeroport pana la terminalele Aeroportului International Henri Coanda se face cu autobuze speciale, care vor circula intr-un grafic orar corelat cu mersul trenurilor.

Pretul unui bilet este de 6 lei si include atat transportul cu trenul cat si cu autobuzul. Acestea se pot procura de la toate casele de bilete din statiie CFR si agentii de voiaj, inclusiv de la casa de bilete deschisa in incinta Aeroportului International Henri Coanda, au anuntat reprezentantii CFR Calatori. De aici pot fi cumparate bilete si pentru alte destinatii.

Facilitatile care se vor oferi pe aceasta ruta sunt cele in vigoare. Pentru copiii sub 5 ani transportul este gratuit, elevii, studentii, pensionarii si copiii sub 10 ani beneficiaza de o reducere de 50%.

Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, declara recent ca in functie de interesul pe care il vor arata calatorii pentru acest traseu se va decide pastrarea sau nu a acestei variante.