Reprezentantii Primariei Capitalei au declarat, ieri, ca, in maximum un an, bucurestenii vor avea un sistem unic de taxare pentru transportul in comun. "Dupa jumatatea anului 2006, vor fi introduse cartele ce vor fi utilizate pentru transportul in comun, inclusiv pentru metrou", a afirmat directorul Directiei de Transporturi din cadrul Primariei Capitalei, Gheorghe Udriste. Potrivit acestuia, cartelele vor putea fi incarcate cu diferite sume de bani si utilizate si pentru plata diferitelor facturi. "Vor exista cel putin zece posibilitati de utilizare a acestei cartele, printre care plata telefonului. Aceste cartele vor fi fara contact electromagnetic", a spus Udriste, in cadrul seminarului "Sisteme moderne de telecomunicatii pentru infrastructura de transport", organizat de Intercity Magazin. Costurile introducerii acestui sistem de taxare este de circa 14 milioane de euro. "Fondurile vor fi alocate de la Banca Europeana de Investitii si Consiliul Local", a precizat Udriste.

Aparate de taxare in maxi-taxi

Reprezentantul Primariei a mai spus ca foarte curand va fi reconfigurata si reteaua de transport cu microbuze a Capitalei. "Vom introduce aparate de taxare fiscalizate. Vom admite concurenta pe liniile de maxi-taxi. Preturile vor fi fixate de catre transportatorii privati", a spus Udriste. El a adaugat ca se are in vedere infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport, ceea ce inseamna ca liniile urbane de transport vor fi reconfigurate. "Aceasta Autoritate, care trebuie sa functioneze de la jumatatea anului viitor, nu apartine municipalitatii", a spus Udriste.

Proiect de fluidizare a traficului

Pana la sfarsitul anului 2006, autoritatile trebuie sa finalizeze un proiect amplu de fluidizare a traficului din Capitala, care include montarea sistemelor TV cu circuit inchis din intersectii, dupa modelul altor capitale europene, precum Madrid, Dublin sau Londra. "Valoarea acestui proiect va fi de circa 20,5 milioane de euro, iar fondurile provin de la BERD si din bugetul local", a mai declarat Gheorghe Udriste. Proiectul are in vedere dirijarea traficului si a transportului public si comandarea semafoarelor. Politistii din intersectii vor disparea, in mare parte.

"Din 2007, acest sistem va deveni functionabil. Proiectul trebuie incheiat pana la sfarsitul anului viitor", a mai mentionat Udriste.