Finantele vor aplica un nou sistem de rambursare a taxei pe valoarea adaugata (TVA) catre firmele din Romania, iar 80% dintre plati vor fi facute catre cele care sunt in asteptare, a spus ministrul Finante Publice, Gheorghe Pogea.
"Incepand de azi, 8 iulie, se va aplica un nou sistem de rambursare a TVA catre companiile din Romania. 80% din plati vor fi facute celor care sunt in asteptare, iar 20% pentru a nu depasi termenul de 45 de zile (termenul legal de decontare n.r.)", a precizat Pogea, prezent la evenimentul de semnare a primului contract de credit acordat prin programul Prima Casa.

El a adaugat ca noul sistem de rambursare a TVA este computerizat si va urmari in permanenta corectitudinea rambursarilor, acestea urmand sa fie facute de trei ori pe luna, respectiv pe 4, 24 si 29 ale lunii, anunta NewsIn.

"Dorim ca in cateva luni stocul de datorii sa fie la zero", a mai spus ministrul Finantelor.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) anuntase, luni, ca a elaborat un proiect pentru solutionarea mai rapida a deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare si posibilitatea de cesionare a drepturilor de rambursare sau de restituire ale contribuabililor.

Astfel, organele fiscale vor solutiona solicitarile de rambursare in ordinea cronologica a inregistrarii lor la organul fiscal, in termenul prevazut de lege.

Daca organul fiscal competent cu restituirea TVA are nevoie de date suplimentare si solicita altor organe fiscale efectuarea unui control incrucisat, rezultatele controlului trebuie transmise in 45 de zile de la solicitare, termen care poate fi prelungit cu alte 45 de zile, "in cazuri justificate", potrivit ANAF.

"Prelungirea termenului de solutionare se realizeaza pentru intreaga suma solicitata la rambursare si nu poate opera pentru sume partiale", arata ANAF.

Operatiunea de restituire de sume de la buget va fi facuta numai dupa compensarea eventualelor obligatii fiscale inregistrate de contribuabil, astfel ca numai sumele efectiv de restituit contribuabilului cedent pot reprezenta obiect al cesiunii.

In vederea corelarii situatiei contabile a cesionarului cu cea fiscala, cesionarul, in cazul in care inregistreaza obligatii fiscale restante, va depune, concomitent cu notificarea contractului de cesiune si o cerere de compensare a obligatiilor fiscale restante, caz in care data stingerii va fi data depunerii cererii de compensare la organul fiscal competent in administrarea cedentului.

ANAF constituie, astfel, o baza de date la nivel national referitoare la contribuabilii care detin drepturi de rambursare, precum si la creditorii acestora, necesara identificarii relatiilor dintre acestia in scopul infiintarii popririlor pe venituri, respectiv a verificarii valorii sumelor notificate fata de nivelul obligatiilor bugetare ale cesionarilor.

La 31 mai 2009, la ANAF erau inregistrate 10.209 deconturi cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, din care 7.144 erau in termen legal, 880 erau deconturi suspendate si 2.185 erau deconturi intarziate. Valoarea totala a acestora se cifra la 4,26 miliarde lei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri