"A fost un proiect uitat. Il vom discuta la Ministerul Transporturilor si la nivelul Guvernului, ca obiectiv de importanta nationala. (...) Este un proiect major de care nu ar trebui sa uitam, desi dateaza de dinainte de 1989", a declarat Boc, citat de NewsIn.

Administratia Canalelor Navigabile ar avea nevoie de circa sapte milioane lei de la bugetul de stat pentru studiul de fezabilitate la Canalul Dunare- Bucuresti, iar lucrarile ar putea incepe in 2011, a declarat, la 22 februarie, directorul general al companiei Valentin Zeicu.

Conform estimarilor reprezentantilor Administratiei Canalelor Navigabile lucrarile de executie vor putea incepe cel mai devreme in 2011 si vor putea fi finalizate in circa patru - cinci ani. Acestia sustin ca, in timp, au fost date in proprietate, de catre primariile din zona, terenuri chiar pana in marginea canalului, iar compania va fi nevoita sa cumpere terenurile respective.

Valentin Zeicu a mai spus ca trebuie tinut cont si de faptul ca lucrarile la acest obiectiv au inceput in 1986 si au fost sistate in 1990.

Ministerul Transporturilor a preluat, in noiembrie 2008, canalul Dunare-Bucuresti de la Administratia Nationala Apele Romane, obiectiv pe care intentionau sa-l transforme pana in 2014 intr-o cale navigabila cu o lungime de 73 kilometri.

Functiunile obiectivului de investitii presupun legarea Bucurestiului cu fluviul Dunarea, respectiv conectarea municipiului la Coridorul PanEuropean de Transport VII, printr-o cale navigabila avand capacitatea de transport de pana la 20 milioane tone pe an pe sectorul Budesti-Oltenita, din care 16 milioane tone pe an pe sectorul Budesti-Portul Bucuresti-1 Decembrie si patru milioane tone pe an pe sectorul Budesti-Portul Bucuresti-Glina

Beneficiile acestui canal ar fi punerea sub control si tranzitarea unei capacitati de 20 milioane de tone pe an. Astfel, Bucurestiul va fi a cincea capitala care va avea port la Dunare, alaturi de Budapesta, Viena, Bratislava si Belgrad.