”Incasarile sunt intre 300.000 si 400.000 de lei pe zi, ceea ce inseamna o suma pe an cu care putem face jumatate din deszapezire. Ele variaza cu traficul, dar nu neaparat e un venit mai mare in weekend, pentru ca in week-end sunt foarte putine camioane si foarte multe masini mici, care platesc putin. In timpul saptamanii, sunt mult mai multe camioane, care au taxa mai mare”, a precizat Berceanu, citat de NewsIn.

Berceanu a mai spus ca traficul in zona a atins chiar si valori de 30.000 de autoturisme pe zi si ca a crescut cu 100% vanzarea de roviniete.

In ceea ce priveste aglomeratia de la casele de marcat, ministrul Transporturilor a adaugat ca, in general, soferii nu asteapta deloc.

”Am o echipa acolo inca de marti, o echipa speciala care sa incerce sa regleze, sa puna la punct toate aceste lucruri. Majoritatea timpului nu se sta deloc, e o masina, sunt doua masini, sapte masini, zece masini. Am emotii referitor la astazi pe seara, dupa-amiaza, cand se pleaca de la mare. Dar sa stiti ca nici nu vom putea vreodata sa dimensionam toate lucrurile pentru niste varfuri exceptionale”, a afirmat Berceanu.

Ministrul a spus ca se gandeste sa accepte plata cu moneda straina la punctul de trecere. ”Eu pot sa va spun ca in Ungaria nu platesti decat cu forinti. In Romania, exista si o lege care interzice platile in valuta. Poate la un astfel de punct trebuia sa ne gandim la asa ceva. Am facut toate demersurile necesare ca miercuri sau joi sa fie instalat un automat de valuta. Cu cardurile. Noi avem in general o problema cu cardurile pentru ca la noi, peste tot, plata cu card inseamna sa bagi PIN-ul si sa semnezi. Acolo sunt carduri cu cip, bagi cardul si iese si ai plecat si la parcare si la autostrada. Noi nu putem sa aplicam chestiunea asta", a mai spus Berceanu.

El sustine ca aceasta taxa nu ii nemultumeste pe soferii de autoturisme, ci pe cei de camioane, care, cu aceasta ocazie sunt controlati si la incarcatura si la rovinieta.

"Foarte deranjati nu sunt cei care merg cu autoturisme, turistii, foarte deranjati sunt cei de la camioane, nu atat din cauza taxei, ci a faptului ca am inceput sa controlam rovinieta, am inceput sa controlam incarcarea, am inceput sa controlam documentele. Pana acum in Romania era nu land of choice, ci land of nobody, asa de nobody’s land din punctul acesta de vedere. Am vazut ca toti care trec in Austria sau Ungaria se reped sa-si cumpere rovinieta, iar la noi avem chiar acolo microbuze de naveta care au rovinieta de o zi”, a precizat Berceanu.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) incaseaza din 3 august taxe de pana la 68 lei pentru vehiculele care traverseaza podul peste Dunare, Fetesti-Cernavoda.

Potrivit Dorinei Tiron, director general CNADNR, compania va strange din taxa de pod de la Fetesti-Cernavoda, din august 2009 pana in august 2010, circa 15 milioane de euro, iar traficul se situeaza intre 19.000 pana la 24.000 de autovehicule pe saptamana.

"Pana la sfarsitul lunii august estimam sa strangem aproximativ doua milioane de euro din taxa de pod. De asemenea, in patru luni, respectiv septembrie, octombrie, noiembrie si decembrie, ar putea fi incasate sase milioane de euro", a spus Dorina Tiron.

Potrivit acesteia, in fiecare zi podul este tranzitat de circa 2.000 de camioane.

Reprezentantul CNADNR a spus ca banii care vor fi stransi de catre Agentia de Control si Incasare Fetesti vor fi utilizati de catre Compania de Drumuri pentru intretinerea zonei autostrazii, a podului si pentru tronsonul 22 C pana la Constanta. Cele sase porti de acces vor putea fi date in folosinta cel mai probabil in sezonul estival 2010.

Proprietarii de autoturisme platesc pentru trecerea podului suma de 10 lei, iar cei de motociclete achita sapte lei. Soferii de microbuze si autovehicule, care au masa totala maxima autorizata sub 12 tone, platesc pentru o traversare a podului 35 de lei. Pentru autobuze, autocare si autovehicule cu masa totala maxima autorizata mai mare sau egala cu 12 tone si cu maximum trei axe (inclusiv), CNADNR a stabilit o taxa de 47 de lei. Cel mai mult achita soferii de camioane cu masa totala maxima autorizata mai mare sau egala cu 12 tone si cu minimum patru axe, respectiv 68 de lei pentru o trecere.

Tarifele au fost stabilite printr-un ordin emis de fostul ministrul al transporturilor, liberalul Ludovic Orban, in februarie 2008 si se aplica pentru vehiculele inmatriculate in Romania si in alte state, pentru fiecare trecere, indiferent de sensul de parcurs.

Deputatul PNL Cristina Pocora a anuntat ca demareaza, la iesirea de pe Autostrada Soarelui spre Fetesti, o campanie de strangere de semnaturi pentru eliminarea pentru locuitorii orasului Fetesti a taxei de pod, al carei cuantum a fost stabilit de fostul ministru al Transporturilor, colegul ei de partid, Ludovic Orban.