Firmele care au disponibilizat cele mai multe persoane sunt Socep, Romtrans si Minmetal. Cel mai afectat domeniu a fost traficul de containere, unde au fost inregistrate scaderi cuprinse intre 50 si 70%, scrie NewsIn.

Sindicalistii sunt nemultumiti ca, in cele mai multe cazuri, nu s-au acordat in totalitate salariile compensatorii prevazute de lege. Liderul FNSP, Petre Costel, sustine ca, in multe cazuri, cei care au dat afara oameni au apelat apoi la personal care lucra fara forme legale.

Liderul FNSP a mai afirmat ca munca la negru a ajuns un fenomen in Portul Constanta si ca a atras atentia autoritatilor, inclusiv reprezentantilor Ministerului Transporturilor, asupra acestui fapt, dar nimeni nu a luat nicio masura concreta.

Petre Costel a mai spus ca, daca nu se iau masuri pentru remedierea situatiei, sindicalistii sunt pregatiti sa blocheze activitatea portuara. "Pregatim actiuni de protest la nivelul portului. Daca nu se intampla nimic, vom bloca portul”, a declarat acesta.

Liderul FNSP a mai spus ca nu se asteapta, insa, ca pana la sfarsitul anului sa mai aiba loc disponibilizari masive.

In ultima saptamana, angajatii a doi operatori portuari din Portul Constanta au declansat greve de avertisment. Vineri, aproape 200 de angajati ai sucursalei Mol 1 Romtrans din Portul Constanta au participat, timp de doua ore, la o greva avertisment, fiind nemultumiti de faptul ca pana acum nu a fost incheiat contractului colectiv de munca pentru 2009 - 2010 si ca nu mai primesc bani pentru orele suplimentare lucrate si nici prime de vacanta.

La aceeasi forma de protest au apelat, miercuri, circa 300 de angajati ai operatorului Socep din Portul Constanta, care cer acordarea de majorari salariale si sporuri prin contractul colectiv de munca.