"Depinde foarte mult de ce bani vor fi alocati anul viitor si anii viitori si banii alocati depind foarte mult de felul in care noi cu totii decidem sa impartim banii pe care ii avem la dispozitie in bugetul de stat. Eu am avut mai multe discutii cu conducerea Bechtel, si cei de aici si cei din strainatate au venit de mai multe ori si ne vom adapta la nivelul de fonduri pe care il vom avea anul viitor. Cel putin, cred eu, ca ar trebui mers pana la Targu Mures, intr-o etapa imediat urmatoare, si finalizate lucrarile care sunt incepute in zona Bors, viaductul si toata acea portiune, lucrari care in cursul anului viitor s-ar putea realiza", a spus Berceanu.

Ministrul in exercitiu al Transporturilor considera ca portiunea de autostrada de la Brasov pana la Targu Mures ar putea fi facuta tot de firma Bechtel.

"Pe o perspectiva mai lunga eu cred – depinde aceasta situatie de fondurile multianuale cum vor veni – ca trebui sa incercam finalizarea portiunii de la Targu Mures pana la granita, in sistemul in care exista contractul cu firma actuala, cu firma Bechtel, pentru ca sunt lucruri incepute si se pot face legaturile, iar in legatura cu portiunea de la Brasov pana la Targu Mures, eu tot cu firma Bechtel am avut mai mult discutii pentru diverse variante, nu neaparat am ajuns la o concluzie”, a spus Berceanu, adaugand ca dupa finalizarea primilor 42 de km de autostrada ministerul va putea negocia cu Bechtel mai limpede.

Acesta a subliniat ca pentru tronsonul Targu Mures – Brasov al autostrazii nu sunt fonduri, astfel ca ministerul analizeaza solutia implementarii unui parteneriat public-privat cu firma Bechtel.

"Semnul cel mai mare de interbare este cu portiunea de la Brasov la Targu Mures, unde nu exista fonduri, deci in perspectiva urmatorilor trei -.patru ani, daca putem sa imaginam variante in care sa existe fonduri pentru ce am spus, de la Targu Mures spre granita, nu exista, in acelasi timp, si fondurile de acolo. Am discutat alte oportunitati de finantare, se gandesc dansii (n.red. – Bechtel), ne gandim si noi ... parteneriat public-privat. Am discutat la nivelul de evaluare de posibilitati”, a afirmat Berceanu, adaugand ca pe primii 42 de km din tronsonul 2B al austrazii costurile sunt de 12 milioane de euro pe km, incluzand aici si proiectarea ei.

Ministrul a afirmat ca licitatiile pentru spatiile de servicii pe autostrada vor fi organizate anul viitor.

In ceea ce priveste negocierile cu Petrom pentru mutarea campului petrolifer din calea tronsonului 3C al Autostrazii Transilvania, Berceanu a evitat sa dea detalii privind costurile acestei mutari, care vor fi suportate de bugetul de stat.

“Inca nu am ajuns la o suma, suntem inca in discutii, mai avem niste variante si altfel”, a spus Berceanu, respingand cifra de 50 de milioane de euro inaintata de presa.

Referitor la stadiul lucrarilor la primii 42 de km din Autostrada Transilvania, Emil Boc a spus ca acestea sunt in proportie de 95% finalizate. "Avem 39 de km de autostrada asfaltati, 33 de km in forma finala, ceea inseamna ca peste 95-96-97% din cei 42 de km de la Gilau la Campia Turzii sunt finalizati”, a spus premierul.

Intrebat daca va veni la inaugurarea primilor 42 de km de autostrada, chiar daca nu va mai fi premier, Boc a spus ca da.

"Eu voi fi aici, ca voi fi prim-ministru sau nu mai putin conteaza acest lucru. Ceea ce conteaza este ca Guvernul sa-si pastreze aceeasi politica de investitii, pentru ca odata linia pornita, cred ca nu mai poate fi oprita”, a spus premierul.