Pe langa datoriile de mii de miliarde de lei pe care le-a acumulat fata de bugetul de stat, sistemul feroviar necesita investitii de 17,1 miliarde de euro pana in anul 2020, din care mai mult de jumatate in urmatorii sapte ani. Ieri, Vasile Olievschi, director general in cadrul Ministerului Transporturilor, a declarat ca numai 75% din reteaua feroviara nationala este interoperabila, inregistrand un trafic semnificativ de marfa si calatori, dar necesita investitii majore o data cu liberalizarea pietei, care va avea loc pentru segmentul marfa in 2007, iar pentru calatori in 2010. "Restul retelei, de aproximativ 2.800 km, este neinteroperabila si dorim sa o oferim operatorilor privati prin licitatie, in conditii favorabile, cu costuri foarte mici, inclusiv material rulant, pentru ca daca nu gasim solutii, viitorul lor este incert si pot fi abandonate", a spus Olievschi, in cadrul conferintei "Interoperabilitatea sistemelor feroviare europene". Totodata, reprezentantul institutiei a mentionat ca tranzitul inregistrat de coridoarele europene II si X poate face ca Romania sa fie ocolita chiar si pe coridoarele IV si IX, a caror investitie ne costa circa 16,5 miliarde de euro.