"Datoriile de anul trecut catre compania americana vor fi platite de la buget, insa pentru achitarea lucrarilor ce urmeaza a fi efectuate anul acesta se va contracta un imprumut cu garantie de stat", a declarat, dupa conferinta interministeriala "South East Europeasn Transport Axis Cooperation", Constantin Dascalu.

Acesta a adaugat ca nu s-a stabilit inca cine va lua imprumutul, acesta putand fi contractat de compania Bechtel, de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii sau de CNADNR, potrivit NewsIn.

De asemenea, reprezentantul MTI a spus ca nu a fost stabilita inca valoarea lucrarilor pe care Bechtel le va efectua in 2010, aceasta urmand sa fie anuntata dupa prezentarea graficului lucrarilor pentru acest an.

Directorul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, Dorina Torin, a spus la Realitatea FM ca CNADNR asteapta ca Bechtel sa gaseasca o solutie de finantare pentru continuarea lucrarilor la autostrada Transilvania, precizand ca deocamdata anul acesta nu sunt bani in acest sens.

Suma minima necesara pentru continuarea lucrarilor ar fi de doua miliarde de lei, dar in acest moment exista resurse financiare doar pentru plata datoriilor de anul trecut catre compania Bechtel. O solutie pentru continuarea lucrarilor ar reprezinta-o parteneriatul public-privat care ar duce implicit la modificarea contractului.

"Noi am facut un grafic de esalonare a datoriei in primele luni ale anului. Deja am inceput cu ianaurie, am facut o plata. Facem si in februarie, si in martie. In aprilie sper sa achitam toata datoria. Problema este urmatoarea, ca nu avem bani pentru anul acesta, nu ca nu ne-am achita datoria (...) Bechtel, prin acest document, prin care anunta Sidicatul si Inspectoratul Teritorial de Munca (despre eventualitatea unor concedieri - n.r.), isi ia niste masuri de precautie, deoarece pentru a putea face o concediere iti trebuie 90 de zile inainte. Ei (cei de la Bechtel - n.r.) sunt constienti astazi ca din banii pe care ii avem noi in buget pot sa-si recupereze datoriile si ca nu pot sa le platesc in continuare asa cum le-am platit anul trecut lucrarile curent la 45 de zile. E clar ca ei isi iau masuri inainte. Daca nu gasim o formula de finantare, ei ce fac cu oamenii?", a precizat Dorina Tiron.

Directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale a precizat ca CNADNR nu se poate imprumuta la banci pentru ca acest lucru ar insemna sa afecteze deficitul bugetar, mentionand ca asteapta o solutie din partea Bechtel.

Datoriile statului catre compania Bechtel, constructorul Autostrazii Brasov-Bors, ar putea duce la concedierea tuturor celor aproape 2.000 de angajati. Potrivit Cartel Alfa, sindicatul afiliat "Transilvania" de la Bechtel a primit deja o notificare din partea conducerii companiei privind inceperea procedurilor de concediere colectiva.

Masura are la baza datoriile de aproape 160 de milioane de euro pe care Compania Nationala de Drumuri trebuie sa le achite constructorului.

Ce solutie va gasi Bechtel pentru autostrada Transilvania?

Ce solutie va gasi Bechtel pentru autostrada Transilvania?