Angajatii firmelor care isi suspenda temporar activitatea vor primi timp de trei luni 75% din salariul de baza, iar CAS si impozitul pe profit sunt suportate de catre stat, potrivit unui act normativ adoptat de Guvern.
"Asta inseamna ca pe perioada suspendarii temporare a activitatii unei intreprinderi, timp de 3 luni de zile statul preia plata contributiilor de asigurari sociale ale angajatului si angajatorului, urmand ca salariatul sa primeasca 75% din salariu pe parcursul acestei perioade de 3 luni de zile", a declarat premierul Emil Boc, la finalul sedintei Executivului, scrie NewsIn.

Boc a mai spus ca prin aplicarea aceastei masuri vor fi salvate 200.000 de locuri de munca in 2010.

Potrivit ministrului Muncii, Mihai Seitan, masura platii de la buget a contributiilor de asigurari sociale si a impozitului pe venit datorate pentru angajatii aflati in somaj tehnic va costa bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale 493 de milioane de lei, luandu-se in calcul estimarea de 200.000 de persoane.

Daca cele 200.000 de persoane ar fi ramas fara loc de munca, costul suportat de stat ar fi fost de 900.000.000 de lei.

"Se platesc numai 75% de catre angajatori din salariul de baza, iar statul suporta diferenta de contributii sociale de toate tipurile, fie ca este vorba de pensii, de somaj, de sanatate, de risc profesional, inclusiv fondul de garantare a creantelor salariale", a mai precizat Seitan.

Premierul Emil Boc anuntase la sfarsitul saptamanii trecute ca Guvernul va adopta o Ordonanta de Urgenta prin care masura somajului tehnic va fi prelungita in anul 2010, incepand cu luna februarie si a amintit ca angajatorii pot beneficia de un program european prin care pot plati din fonduri UE intre 50 si 75% din salariul unui somer angajat de ei, timp de 6 sau 12 luni.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri