La data intrarii in vigoare a modificarilor legislative prin care s-a renuntat la implicarea in activitatea oficiilor registrului comertului a judecatorilor, respectiv 14 ianuarie 2010, existau 11.565 de solicitari restante, se precizeaza in comunicatul Ministerului Justitiei (MJ).

In prezent au mai ramas de finalizat 1.846 cereri, care au fost analizate si au primit rezolutie de amanare, aflandu-se astfel la al doilea termen de amanare acordat. Conform prevederilor legale, daca nici in cele 15 zile, cat reprezinta al doilea termen de amanare acordat, nu se completeaza documentele sau nu se clarifica obiectiunile din dosar, cererile vor primi rezolutie de respingere, anunta NewsIn.

La nivel national, in perioada 14 ianuarie - 10 februarie, comparativ cu perioada 14 decembrie 2009 - 13 ianuarie 2010, s-a inregistrat o crestere de 23,38% a numarului de solicitari adresate Registrului Comertului, se mai arata in comunicatul MJ.

In decembrie 2009, Guvernul a modificat cadrul legal astfel incat cererile de inregistrare in registrul comertului si, dupa caz, alte cereri aflate in competenta de solutionare a judecatorului delegat, au fost transferate in competenta de solutionare a directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal si/sau persoanei sau persoanelor desemnate de catre directorul general al Oficiului National al Registrului Comertului. Dupa adoptarea acestei modificari, conducerea ONRC a dispus o serie de masuri interne pentru rezolvarea cat mai rapida a dosarelor restante la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti (ORC -TB).