"Administratia Metrorex si Sindicatul Liber Metrou in calitate de reprezentant al salariatilor Metrorex, au convenit asupra incheierii unui nou Contract Colectiv de Munca, pentru perioada 2010 - 2011, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare (Legea nr. 130/1996 a contractelor colective de munca, Legea nr.11/2010 a Bugetului de Stat pe anul 2010, Legea 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice si respectarea Acordurilor cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International)", precizeaza Ministerul Transporturilor intr-un comunicat de presa.

Noul Contract Colectiv de Munca a fost negociat si semnat ca urmare a aprobarii in sedinta Guvernului Romaniei din data de 17.03.2010 a Bugetului de Venituri si Cheltuieli pe anul 2010 al Companiei Metrorex, fara majorarea fondului de salarii, care se mentine la nivelul anului 2009.

Potrivit comunicatului de presa, Administratia Metrorex si Sindicatul Unitatea au manifestat disponibilitate totala in solutionarea conflictului de interese existent la metrou, principalul argument fiind determinat de contextul economic general, prioritar fiind interesul pentru pastrarea si stabilitatea locurilor de munca.

Circa 4.600 de angajati ai Metrorex ar fi trebuit sa intre greva generala incepand pe termen nelimitat, in intervalul orar 04.00-16.00, deoarece nu au fost semnate contractele colective de munca, care au expirat la 1 noiembrie 2009.

Peste 1.000 dintre cei peste 4.200 de angajati de la Metrorex nu au lucrat, in noiembrie 2009, timp de mai multe zile, in intervalul orar 04.00-16.00, ca urmare a grevei generale pe termen nelimitat. Aceasta a fost a saptea greva generala din 1990, ultimul protest al angajatilor de la Metrorex datand din 2005.