Raportul semnaleaza scaderi ale increderii directorilor de companii si pe alte segmente. 53,3% dintre participantii romani se asteapta la cresterea veniturilor din vanzari in urmatorul an, fata de 58,3% in luna decembrie, in timp ce 36,7% se gandesc sa lanseze noi produse si servicii in urmatoarele 12 luni, comparativ cu 50% in sondajul anterior.

In schimb, investitiile companiilor ar putea creste, 33,3% dintre participanti anuntand cheltuieli mai mari pentru echipamente, sisteme IT sau cladiri, fata de 25% in decembrie.

"Chiar daca rezultatele nu pun mediul de afaceri romanesc intr-o lumina prea buna, eu le-as interpreta ca un semn de prudenta sustinuta din partea companiilor", spune presedintele Deloitte Romania, George Mucibabici (foto).

El subliniaza ca participantii se arata la fel de optimisti ca in luna decembrie in ceea ce priveste termenele de plata a facturilor, estimand in proportie de 66% ca plata datoriilor este realizata intr-un numar de zile rezonabil sau chiar foarte bun. De asemenea, cheltuielile de capital sunt estimate sa creasca.

"Aceste lucruri indica o abordare pragmatica a activita?ii de zi cu zi, companiile canalizandu-si eforturile pe aspectul operational al afacerilor, pentru a supravietui si depasi actualul declin economic", a mai spus Mucibabici.

Companiile sugereaza, totodata, ca au nevoie de mai mult sprijin guvernamental, in conditiile in care perceptia lor in ceea ce priveste regimul reglementarilor s-a deteriorat, numarul raspunsurilor pozitive coborand de la 12,5% la 6,7%.

Niivelul increderii din Romania a scazut in primul trimestru comparativ cu trimestrul patru al anului trecut, tendinta in contradictie cu cea din statele din Europa Centrala, unde managerii se arata din ce in ce mai optimisti in ceea ce priveste perspectivele companiilor lor pe termen scurt.