Peste 68% dintre comerciantii au majorat deja preturile ca urmare a cresterii TVA de la 19 la 24%, arata un studiu realizat intre 29 iunie si 2 iulie, la nivel national, pe un esantion 205 firme din domenii de activitate diferite, de catre SoftMentor, furnizor de software specializat in solutii de gestiune pentru supermarketuri si depozite.
Astfel, 31,71% dintre respondenti au declarat ca pastreaza nivelul actual al preturilor, iar 78% din comerciantii care nu au marit preturile la 1 iulie vor sa le majoreze cand vor primi marfa mai scumpa de la furnizori.

In Bucuresti rata de mentinere a preturilor de vanzare este mai mare decat media pe tara, procentul ridicandu-se la 44,87% datorita concurentei accentuate de pe piata.

Dintre firmele care au decis sa nu isi majoreze preturile, 95% au invocat ca motiv secundar aspectele logistice, mai exact imposibilitatea schimbarii in timp util a tuturor etichetelor de raft si de produs.

Managerii acestor companii au adaugat ca efortul financiar si uman prilejuit de schimbarea acestor etichete nu isi poate gasi compensare in majorarea preturilor.

SoftMentor este o companie locala de software infiintata in 2003 care s-a specializat pe furnizarea de solutii de gestiune pentru supermarketuri si depozite, POS, facturare si contabilitate primara.

In 2008, compania a avut o cifra de afaceri de aproximativ 80.000 de euro si pierderi nete de 25.000 de euro.

Printre clientii SoftMentor se numara Depozitarul Central, Ministerul Finantelor Publice, Raiffeisen Bank si Adama.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri