Astfel, 31,71% dintre respondenti au declarat ca pastreaza nivelul actual al preturilor, iar 78% din comerciantii care nu au marit preturile la 1 iulie vor sa le majoreze cand vor primi marfa mai scumpa de la furnizori.

In Bucuresti rata de mentinere a preturilor de vanzare este mai mare decat media pe tara, procentul ridicandu-se la 44,87% datorita concurentei accentuate de pe piata.

Dintre firmele care au decis sa nu isi majoreze preturile, 95% au invocat ca motiv secundar aspectele logistice, mai exact imposibilitatea schimbarii in timp util a tuturor etichetelor de raft si de produs.

Managerii acestor companii au adaugat ca efortul financiar si uman prilejuit de schimbarea acestor etichete nu isi poate gasi compensare in majorarea preturilor.

SoftMentor este o companie locala de software infiintata in 2003 care s-a specializat pe furnizarea de solutii de gestiune pentru supermarketuri si depozite, POS, facturare si contabilitate primara.

In 2008, compania a avut o cifra de afaceri de aproximativ 80.000 de euro si pierderi nete de 25.000 de euro.

Printre clientii SoftMentor se numara Depozitarul Central, Ministerul Finantelor Publice, Raiffeisen Bank si Adama.