"Fata de ambele masuri prezentate in ultima vreme, pozitia Federatiei este clara, iar argumentele tehnice trebuie prezentate intr-un cadru organizat. Referitor la problema anvelopelor, am trimis atat doamnei ministru, cat si presei, o scrisoare deschisa, iar in ceea ce priveste taxele de autostrada, solicitam doamnei ministru sa organizeze o discutie cu patronatele din transporturi", se arata intr-un comunicat al FORT.

FORT sustine ca transportatorii nu pot suporta in aceasta perioada niciun cost suplimetar si ca actuala valoare a rovinietei trebuie sa scada pentru transportul comercial cu cel putin 40% pentru a justifica ulterior o valoare de trei euro pentru utilizarea unei autostrazi.

Totodata, Federatia spune ca transportatorii ar putea organiza proteste in strada, daca solicitarile sale nu vor fi rezolvate de catre autoritati.
"Astfel, atat referitor la cauciucurile de iarna, cat si la introducerea taxelor de autostrada, absolut nimeni din Guvern sau Ministerul Transportului nu a consultat transportatorii inainte de a prezenta proiectele presei. Cu toate ca au existat mai multe solicitari inaintate de Federatia noastra catre ministrul Anca Boagiu, nici un raspuns nu a fost primit de patronate pana in prezent. Daca lucrurile continua asa (...) vom fi nevoiti sa ne cautam dreptatea in strada, dupa modelul 2005, 2006, 2007, 2008 atunci cand, in mai multe randuri, Piata Victoriei, Bucuresti-ul sau centura Capitalei au fost paralizate de protestele transportatorilor", arata sursa citata.

Citeste si:

Guvernul a inceput procedurile de introducere a unei taxe pentru circulatia pe autostrada, in paralel cu sistemul existent al rovinietei, cu argumentul ca sumele alocate de la buget si din veniturile CNADNR nu sunt suficiente pentru intretinerea autostrazilor care vor fi construite cu finantare UE.

Fostul ministru al Transporturilor Radu Berceanu declara, in vara acestui an, ca utilizarea autostrazilor din Romania ar putea fi taxata, din vara anului viitor, cu 3 sau 4 euro pe suta de kilometri, bani care sa fie folositi pentru intretinerea autostrazilor.

Potrivit unui document aflat in lucru la Ministerul Transportatorii, circulatia vehiculelor de mare tonaj ar putea fi interzisa pe timpul iernii fara anvelope speciale.