"Printre putinele cifre mari anul acesta, pe langa somaj, este activitatea de export, care a crescut cu 24,8%. Mi-as dori ca exporturile sa creasca in statele non-europene, ca Brazilia, India sau China", a afirmat Borbely la lansarea in dezbatere publica a strategiei nationale de export pentru perioada 2010-2014.

Strategia are ca obiective promovarea firmelor inovative, explorarea de noi piete internationale, consolidarea colaborarii institutionale sau "abordarea concertata a initiativelor in proiecte care sa faca obiectul unei abordari multianuale din perspective managementului proiectelor".

"Pana la finele anului sper sa o aprobam in Guvern (strategia de export - n.red.)", a spus Borbely.

Citeste si:

Potrivit documentului de strategie, putini exportatori romani detin branduri puternice si le lipsesc "inca" aptitudinile manageriale.

"Exportatorii romani resimt inca lipsa aptitudinilor manageriale pentru a face fata noului model de afaceri, lucruri care explica, in parte, de ce majoritatea exporturilor sunt inca in zona subcontractarii. De asemenea, putini exportatori detin branduri puternice de export sau sunt exportatori inovativi", precizeaza documentul citat.