In 2005 nu s-a dat in folosinta nici un metru de autostrada. Cu toate astea, actualul guvern spune ca nu a stat degeaba, a construit 10 kilometri de autostrada. Motivul pentru care constructia de drumuri paneuropene a stagnat este lipsa finantarilor, dupa cum explica ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Dobre. „Nu poti sa construiesti un drum daca nu ai finantare. Finantarea este cea mai importanta in constructia de drumuri“, a precizat Dobre. Cu sau fara finantare asigurata, actualul guvern a decis ca si contractul cu compania americana Bechtel pentru constructia autostrazii Transilvania sa fie renegociat pentru ca, potrivit autoritatilor, incalca flagrant legislatia romaneasca. Drept urmare, in iunie, anul acesta, au fost oprite lucrarile la autostrada Brasov-Bors. Potrivit lui Dobre, americanii de la Bechtel au inteles ca trebuie sa treaca pe legislatia romaneasca. „Anul acesta vom incheia negocierile, iar in 2006, vor fi reluate lucrarile la autostrada Transilvania“, a spus ministrul Transporturilor.

Negocierile cu Strabag au fost anulate

Negocierile cu companiile Strabag, Vinci si Ashtrom-Roichmann, care se aratasera interesate de constructia autostrazii ce urma sa uneasca Bucurestiul si Brasovul, au fost anulate. Motivul, cei 160 de kilometri de autostrada urma sa coste mai mult decit construirea celor 415 kilometri, cit masoara Brasov-Bors, lucru sesizat de Dobre. In 2007 vor incepe lucrarile la autostrada Comarnic-Brasov pe baza unor prevederi legislative armonizate cu legislatia europeana. De abia in 2006 vor fi dati spre folosinta 54,3 kilometri de autostrada, portiunea dintre Drajna si Cernavoda. Tot in 2007 vor fi demarate lucrarile pe Coridorul IV catre Nadlac. Se va incepe constructia la tronsoanele de autostrada care vor lega Pitestiul de Sibiu si Lugoj de Timisoara.