Produsul Intern Brut pe cap de locuitor, in Romania, va reprezenta in 2013 circa 41 la suta din media tarilor Uniunii Europene, potrivit Planului National de Dezvoltare.

In prezent, PIB-ul Romaniei pe cap de locuitor se afla la circa 31 la suta din media tarilor UE. Potrivit estimarilor acesta va creste in 2006 cu circa sase la suta. In primele noua luni ale anului 2005, PIB-ul a fost de circa 187.107,9 milioane RON, in crestere - in termeni reali - cu 3,6 la suta fata de perioada similara a anului trecut.

Cresterea a fost determinata, in mod semnificativ, de marirea volumului de activitate si, in consecinta, a valorii adaugate brute din servicii si constructii, a caror contributie la Produsul Intern Brut a fost de 52,4 la suta. Un impact negativ asupra evolutiei PIB l-a avut, in 2005, scaderea cu 12,6 la suta a productiei din agricultura, silvicultura si exploatare forestiera, consecinta a conditiilor meteorologice nefavorabile inregistrate in acest an, ce au determinat calamitarea recoltelor pe importante suprafete agricole.

Consumul final total a inregistrat o crestere cu 9,3 procente in primele noua luni ale anului 2005 comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent; consumul final efectiv al gospodariilor populatiei a crescut cu 9,7 procente. Formarea bruta de capital fix a inregistrat o majorare cu 9,4 procente. Rata de investitie determinata prin raportarea acesteia la valoarea adaugata bruta pe economie a fost de 27,3 la suta.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri