Totodata, firmele de transport vor dota vehiculele cu aparate de marcat electronice, iar cititoarele de carduri trebuie sa aiba posibilitatea de a transmite datele online .

Cardurile vor fi nominale si vor avea inscris codul numeric personal al fiecarui beneficiar.

"Cardul are valabilitatea de un an si va stoca in memorie numarul de calatorii la care are dreptul beneficiarul, numarul de calatorii efectuate si contravaloarea acestora. Cardul se reinnoieste anual cu conditia predarii catre emitent a celui detinut", se arata intr-un proiect de ordonanta elaborat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.

Beneficiarii cardurilor sunt pensionarii, veteranii de razboi si vaduvele de razboi care au dreptul la sase calatorii simple pe an cu o reducere de 50%.

Citeste si:

Cardurile vor fi folosite atat la urcarea, cat si la coborarea din vehicul, iar soferii vor avea dreptul si obligatia de a verifica daca utilizatorul cardului este si beneficiarul acestuia.

Utilizarea cardurilor de catre alte persoane decat beneficiarii va fi sanctionata cu amenda de la 500 la 1.000 de lei.

La inceputul lunii decembrie, ministrul Transporturilor Anca Boagiu, a declarat ca institutia pe care o conduce lucreaza la un proiect prin care categoriile defavorizate, beneficiare de reduceri la biletele de transport, vor deconta contravaloarea tichetelor personal, nu prin operatorii de transport, cum se intampla acum.

Pe de alta parte, Ministerul Transportulrilor avea in luna decembrie datorii de 160 milioane lei catre firmele de transport de persoane, reprezentand sume restante la compensatiile care se acorda in pretul biletelor pentru categoriile defavorizate.