Pretul uleiului ar putea creste cu circa 30% in aprilie sau martie, pe fondul lipsei de materie prima la nivel national, care ii va determina pe producatori sa importe cu costuri mari, a declarat agentiei Mediafax Dragos Frumosu, presedintele Federatiei Sindicatelor din Industria Alimentara.
"Este posibil ca in lunile martie-aprilie pretul uleiului sa se majoreze cu circa 30%, de la 5-5,5 lei pe litru, cat este acum, la 7 lei pe litru", a spus Frumosu.

El explica majorarile de pret prin lipsa de materie prima de pe piata interna.

"Materie prima, respectiv floarea soarelui si soia, nu mai exista in acest moment in Romania. Procesatorii au epuizat toate stocurile. Tinand cont de pretul mare cu care s-a vindut materia prima, fermierii romani au vandut stocurile anul trecut", a explicat Frumosu.

El a adaugat ca nici in tarile invecinate, precum Republica Moldova, nu se mai gaseste materie prima pentru ulei.

Preturile la semintele de floarea soarelui si soia au crescut in toamna anului 2009 cu circa 50-60%, pentru ca in prezent sa fie mai mult decat duble comparativ cu anul 2008.

"Ultima crestere de pret la ulei a fost de 20-25% si a avut loc in luna octombrie a anului trecut, pe fondul scumpirii materiei prime. Acum, ca urmare a lipsei de stocuri, o parte din producatori vor fi nevoiti sa importe, iar preturile au crescut intre timp. Din acest motiv ne asteptam la o noua majorare de pret la ulei", a mai spus Dragos Frumosu.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri