Isarescu a afirmat ca nu vede cum sa existe dorinta politica pentru privatizarea Romgaz, daca dezbaterea publica din aceste zile se concentreaza pe pretul la carburanti si scumpirile succesive ale benzinei dupa privatizarea companiilor petroliere.

Surse oficiale au declarat ca FMI va insista in negocierea noului acord pentru privatizarea, reorganizarea sau lichidarea marilor companii de stat, apreciind ca prin vanzarea unor societati viabile statul va reusi sa finanteze la costuri mai reduse deficitul bugetar.

Seful misiunii de evaluare a FMI, Jeffrey Franks, a declarat, la Viena, ca urmatorul acord cu Romania va cuprinde tinte clare privind arieratele companiilor de stat, intrucat rezolvarea acestei probleme va elibera resurse suplimentare pentru reluarea cresterii economice.

In prezent, exista o serie de proiecte de hotarari de guvern potrivit carora statul este dispus sa scoata pe bursa pachete de actiuni de 15% din Romgaz, Transgaz si Transelectrica, ultimele doua fiind deja in ringul bursier.

Citeste si:

Pe de alta parte, ANAF a intocmit un raport privind producatorii si distribuitorii de carburanti in care se spune ca pretul la pompa a fost majorat nejustificat pe parcursul anului 2010, fara a fi determinat de evolutia cotatiilor de bursa la titei, cursul valutar si taxele percepute de stat, iar aproape toate companiile au raportat pierderi semnificative, castigurile nefiind reflectate corespunzator.

Principalele companii care distribuie carburanti in Romania sunt OMV Petrom (SNP), Rompetrol, Lukoil si MOL.

De altfel, chiar Isarescu afirma, in luna noiembrie 2010, ca preturile combustibililor pe piata romaneasca au o evolutie divergenta fata de principalii factori care ar trebui sa le influenteze, iar BNR nu intelege mecanismele care stau in spatele scumpirilor anuntate de producatori.