Posibilitatea ca primariile sa solicite contribuabililor achitarea, partiala sau integrala, a comisionului pe care acestea il vor achita pentru operatiunile de plata online efectuate de cetateni este prevazuta in HG 1.235/2010 privind Sistemul national electronic de plata online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar (SNEP), anunta Mediafax.

"Comisionul perceput de furnizorul de servicii de acceptare de plati electronice (...) poate fi suportat de catre contribuabil, de institutia publica sau in orice alta varianta aleasa de institutia publica la momentul inregistrarii in SNEP", potrivit hotararii de guvern.

Pentru fiecare tranzactie efectuata de un contribuabil, primaria va achita un comision de cel mult 2% din suma transferata de acesta, dar nu mai mult de 30 lei, potrivit unui proiect de ordin al Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale (MCSI).

Documentul a fost elaborat impreuna cu Ministerul Administratiei si Internelor si Ministerul Finantelor Publice si va pune in aplicare Normele metodologice privind SNEP.