Peste 2200 de elevi, din 21 de scoli din Transilvania (din judetele Cluj, Alba, Bihor, Salaj, Maramures, Sibiu, Satu-Mare, Bistrita-Nasaud) au beneficiat, in programul „Scoala Altfel”, de educatie financiara si antreprenoriala prin programul “CONTeaza pe Educatie”.

Proiectul a fost conceput de Prof. Dr. Cornelia Vlad de la Scoala Internationala Cluj si Eusebiu Burcas, fondatorul primului program independent de educatie financiara din Romania, Burcash. Programul consta in cursuri menite sa contribuie la educatia financiara si antreprenoriala a elevilor cu varste intre 7 si 18 ani.

Viziunea unui specialist: Romanii trebuie sa inteleaga ca bursa NU este un joc de noroc

Viziunea unui specialist: Romanii trebuie sa inteleaga ca bursa NU...

„In contextul perioadei de criza economica, s-a vazut din ce in ce mai des nevoia de a avea o populatie educata financiar, pe comportamentul careia sa se bazeze o economie mai stabila si dezvoltata pe fundamente sanatoase. Iar cu cat aceasta educatie incepe de la o varsta mai frageda, cu atat rezultatele vor fi mai vizibile pe termen lung. Scopul programului CONTeaza pe educatie! este sa familiarizeze copii cu principalele concepte financiare si sa sensibilizeze opinia publica cu privire la importanta introducerii educatiei financiare in scoli precum si la responsabilitatea majora pe care societatea, institutiile publice si cele private, alaturi de parinti si profesori o au in privinta viitorului financiar al copiilor din Romania”, a explicat Eusebiu Burcas.

Citeste si:

„Pe parcursul unei serii de cursuri, traininguri si activitati practice desfasurate pe durata acestei “saptamani altfel”, elevii institutiilor participante au aflat care sunt metodele de economisire a banilor, ce sunt titlurile de valoare si cum functioneaza bursa, precum si ce alte moduri de investitii exista. Activitatile vor fi concepute ca si activitati interdisciplinare, vizand cunostinte din toate domeniile”, a explicat Cornelia Vlad.

Acestea au fost concretizate prin planificarea unor lectii cu caracter interdisciplinar axate pe tema propusa, prin concursuri (castigarea de bani de hartie si depunerea lor la Banca Virtuala), strangere de fonduri prin aplicarea de strategii de management si marketing pentru organizarea efectiva a unui magazin (clasele din ciclul primar), respectiv a unui eveniment (clasele V, VI).

Aceste activitati de invatare au fost implementate de un grup de 144 de profesori din scolile participante – pregatiti in cadrul unor module de training pe educatie financiara de reprezentantii Burcash si de o echipa de specialisti din partea Scolii Internationale Cluj. Sesiunile de training, care au reunit profesorii din scolile participante din toate cele 8 judete au inceput in 17 martie. Proiectul efectiv in scoli s-a derulat in saptamana 2-6 aprilie.