Soft-drink maker, Coca Cola Hellenic reported second-quarter sales down 5% for its operations in Romania in Bulgaria, on depressed economic environment and reduced consumer spending in the more profitable immediate consumption channels.
“The highly challenging economic conditions which has resulted in a decline in consumer spending and a contraction of the nonalcoholic ready-to-drink category across most of our markets. The benefits of increased pricing and reduced operating costs, were more than offset by lower volumes and unfavorable currency movements”, said the representatives of the company.

In the developing markets, Coca Cola Hellenic sales dropped 2% in the second quarter, down to 276.7 million euro, while operating profit increased by 17% to 116.2 million euro in the period under review.

Net sales revenue declined by 8% reflecting a negative currency impact.

A similar performance was observed in the soft-drink maker’s operations in Russia, where sales sank 7% year-on-year. In the second quarter, sparkling beverages declined in the mid-single digits, with the juice category declining in the high teens.

Group-wide, the sales volume increased by 1% in second quarter, up to 592.6 million euro. Furthermore, the operating advanced by 9% YoY, while after-tax profit stood at 193.5 mn euro, up 7%.

Coca-Cola Hellenic intends to continue focusing on implementing cost reduction and restructuring programs aimed at improving operational efficiencies.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea English »



Setari Cookie-uri