The market research company GfK Romania will open a new branch in Iasi, for which the estimated costs is around €1mln.
“The opening of a new center in Iasi will allow us to contain costs and improve services we bring to our clients”, said Andi Dumitrescu (photo), chief executive of GfK Romania.

The establishment of a modern call center larger than the one in Bucharest enabled full relocation to Iasi of computer-assisted telephone interviewing operations, which has led to a reduction in costs.

The new 72-workstations capacity enables multiple interviewing sessions in a shorter interval than before, meaning faster data transmission. CATI method is used in employee satisfaction surveys, loyalty studies or Mystery Shopping-type research.

By expanding the use of CAPI In Home method (computer assisted personal interviewing) – it has been reduced the project completion timeframe, by eliminating the time used for sending the questionnaires via postal services.

GfK Romania reported first-half sales of over 16.5 mln lei (€3.9 mln), same as a year earlier.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea English »



Setari Cookie-uri