New-car registrations in Romania dropped 49% in the five-month period into May, while the European market decreased 2% from the same period of 2009, data from the European Automobile Manufacturers’ Association show.
In Romania, 26,351 new cars were registered in the period under review, versus 51,653 in year-ago period.

Then demand for new cars in Europe rose in Jan-May period, by 2% to 6.11 million units, from 5.97 million units in the same period of last year.

Five months into 2010, the biggest new-car registrations declines were observed in Romania (-49%), Hungary (-46%), Bulgaria (-45%), Slovakia (-30%), Estonia (-26%), and the biggest hikes were observed in Portugal (+56%), Spain (+43%), Ireland (+42%), Sweden (+36%) and Denmark (+32%).

In May, new-car registrations dropped 25% in Romania, to 8,657 units, from 11,475 units in the same period of last year.

In May, 1.16 million vehicles were registered in Europe, 9% down from 1,27 million units in May 2009.

The biggest declines in May registrations were observed in Greece (-54%), Slovakia (-41%), Bulgaria (-40%), Germany (-35%), and the sharpest increases in Ireland (+70%), Finland (+48%), and Spain (+45%).

Registrations of Dacia in Europe dropped 4% in May to 24,000 vehicles, but rose 23% in the five-month period to 110,000 and recorded a market share of 1.8%.

The biggest declines in the first five months were recorded by Honda, Chrysler and Mitsubishi, and the biggest increase in Land Rover, Nissan and Renault.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea English »



Setari Cookie-uri