O parte din pachetul de 45,99 la suta detinut de stat la operatorul de telefonie fixa va fi scoasa pe bursa in cadrul unei oferte publice initiale. Expertii cred ca evenimentul se va produce in toamna. Relansarea noului Cosmorom va conduce la cresterea valorii de piata a companiei Romtelecom.
Listarea Romtelecom la bursa ar putea interveni cel mai probabil in septembrie-octombrie, apreciaza analistului in telecomunicatii Nicolae Oaca, citat de Rompres. In prezent, are loc o runda de negocieri cu reprezentantii Credit Suisse First Boston, care va oferi consultanta financiara in procesul de vinzare a pachetului de actiuni detinute de stat la operatorul de telecomunicatii Romtelecom.

Consultantul desemnat va fi cel care va propune procentul ce urmeaza sa fie scos la privatizare din actiunile Romtelecom detinute de statul roman, in functie de oportunitatile pietei in momentul listarii la bursa. Privatizarea Romtelecom se va realiza prin vinzarea cotei detinute de statul roman prin MCTI la Romtelecom prin intermediul unei Oferte Publice Initiale. Se anticipeaza ca oferta sa implice o oferta institutionala internationala de actiuni, alaturi de o listare la bursa internationala si la Bursa de Valori Bucuresti.

Romtelecom are un capital social de 318,464 milioane RON, cu 31.846.449 de actiuni avind o valoare nominala de 10 lei noi pe actiune. Cifra de afaceri a Romtelecom estimata pentru 2005 este de 900 de milioane de euro.

Veniturile cresc, numarul de abonati scade

Veniturile din abonamente lunare au crescut cu 38%, reflectind in principal rebalansarile de tarife operate de Romtelecom in februarie 2005 - cind abonamentele au fost majorate cu 34,1%, si in iunie 2004 cind abonamentele au fost majorate cu 8% pentru utilizatorii rezidentiali si cu 22% pentru cei de business. Tributul pentru aceste cifre este numarul de linii de telefonie fixa active operate de Romtelecom, care a scazut cu 3,4% intr-un an, la 4.185.458 pe 30 iunie 2005, de la 4.334.626 cu un an in urma. Acesta este al doilea trimestru consecutiv in care operatorul raporteaza o scadere a numarului de clienti. Primii 2.625 de clienti pierduti de Romtelecom au fost imediat dupa majorarea abonamentelor din iunie 2004, pe care i-a recistigat insa in ultimele trei luni din 2004. Conform raportului anual OTE, la 31 decembrie 2004, Romtelecom avea instalate 4.767.261 de linii fixe, in timp ce numarul clientilor sai era in jur de 4.337.823, iar numarul telefoanelor publice cu cartela era de 50.348. De la inceputul lui 2005, operatorul a ramas fara 152.365 de clienti, deconectarile inregistrind o tendinta accentuat ascendenta: 58.785 in primul trimestru si 93.580 in cel de-al doilea.

Statul roman detine 45,99 la suta dintre actiunile Romtelecom, dupa ce in 2003 grupul elen OTE a devenit actionar majoritar, cu 54,01 la suta din actiuni.

Cosmote va aduce un spor de 10% la valoarea de piata

Relansarea noului Cosmorom va conduce la cresterea valorii de piata a operatorului Romtelecom in timpul listarii la bursa, de anul viitor, apreciaza analistul. Un operator cu peste 0,5 milioane SIM-uri vindute la mijlocul anului 2006, la vremea ofertei publice initiale Romtelecom, va putea contribui la marirea valorii de piata a acestuia cu peste 10 la suta. Anul 2006 va fi insa un an deosebit din punctul de vedere al investitiilor si in telefonia mobila, dar si in cea fixa, considera analistul Nicolae Oaca, deoarece este de asteptat continuarea dezvoltarii retelei 3G la Connex (in 2005 a acoperit deja 14 orase) si intrarea operatorului Orange, in primul trimestru, cu astfel de servicii. Pentru Cosmote au fost avansate citeva cifre: 120 de milioane de euro, in 2006, si 450 milioane de euro, in trei ani.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri