Studiul realizat la nivel european de Cetelem arata ca, daca cetatenii din Romania, Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia aleg in acest an consumul, cei din Spania, Franta, Italia, Portugalia, Belgia sau Germania sunt ceva mai rezervati, acordand o atentie mai mare economiilor.

Petrecerea timpului liber si calatoriile sunt principalele proiecte pentru europeni in 2011, urmate de echiparea sau renovarea locuintei.

"Studiul demonstreaza ca nevoia de consum, proiectele consumatorilor nu au disparut, ci doar au fost amanate de criza. Evenimentele economice din ultima perioada au determinat o reducere si chiar stopare a planurilor de achizitii in majoritatea tarilor europene, insa odata cu primele semne de revenire economica si comportamentul consumatorilor incepe sa se schimbe", a declarat Giles Zeitoun, directorul general al Cetelem IFN.

Cetelem a realizat acest studiu in decembrie 2010, pe un esantion reprezentativ de 8700 de persoane, cu varsta peste 18 ani, iar cercetarea a vizat 13 tari.