“Acest sondaj subliniaza inca o data ceea ce Visa sustine de mult timp – faptul ca siguranta datelor este o problema de maxima importanta pentru consumatorii din intreaga lume,” a declarat Christopher Rodrigues, CEO, Visa International. “increderea este un element esential in economia noastra globala dinamica, iar aceasta incredere se poate eroda daca nu raspundem ingrijorarii crescande a consumatorilor, generate de siguranta datelor.”

Siguranta datelor nu este o problema recent aparuta, iar protejarea datelor detinatorului de card reprezinta de multa vreme o prioritate pentru Visa. in ultimii cativa ani, Visa a creat o strategie multistratificata de produse si servicii, pentru a proteja datele si a contribui la prevenirea fraudei. Daca nivelul de ingrijorare in randul consumatorilor este ridicat, frauda, ca procent din volumul de tranzactii Visa, s-a diminuat in ultimul deceniu, situandu-se acum la cel mai scazut nivel din toate timpurile, care acopera mai putin de o zecime din 1% din volumul global de vanzari al Visa.

Conform cercetarilor efectuate, progresele tehnologice utilizate pentru autentificarea detinatorilor de card ar face 57% dintre consumatori sa se simta “mult mai increzatori” in nivelul de protejare a datelor lor personale. Ca urmare, la Forumul Economic Mondial, Rodrigues a subliniat inca o data decizia Visa de a asigura protejarea datelor, demonstrand o tehnologie revolutionara care genereaza si afiseaza coduri-parola dinamice, de unica folosinta, pe un card Visa. Aceasta tehnologie este in curs de dezvoltare si ar putea asigura in scurt timp inca un strat de protejare a datelor, linistindu-i o data in plus pe consumatorii care fac cumparaturi online.

Cercetarile au demonstrat ca, la nivel mondial, problemele legate de securitatea datelor le-au depasit pe cele generate de degradarea mediului (Nr. 2 – 62%) si de terorism (Nr. 3 – 58%), precum si alte surse majore de ingrijorare, de exemplu pierderea locului de munca (57%), boli sau epidemii (55%) si catastrofe naturale (46%). “I-am chestionat pe consumatori cu privire la problemele care sunt cu precadere importante pentru ei la nivel personal, mai degraba decat la nivel de tara, ceea ce reprezinta un aspect tipic pentru acest tip de cercetare,” a declarat Mike Dabadie, SVP, Harris Interactive, care a derulat acest sondaj in 12 tari dezvoltate sau in curs de dezvoltare.

In cadrul acestei cercetari, consumatorii au raportat aparitia unor modificari in comportamentul lor, in special atunci cand fac cumparaturi online:

63% dintre consumatori spun ca sunt mai atenti cand arunca documente care contin informatii financiare;

50 % studiaza politica de confidentialitate a companiilor cu care fac afaceri ;

62 % dintre cei care fac cumparaturi online aleg mai atent site-urile de web de unde fac cumparaturi;

Citeste si:

24 % declara ca au facut mai putine cumparaturi online si 26 % - mai putine cumparaturi prin telefon;

Situatia reala a comertului electronic pentru Visa, in cifre, arata o crestere globala a volumului de vanzari de 27% pentru 2005, fata de 2004.

“Ingrijorarea generata de siguranta datelor acopera un registru mai larg, nu se rezuma doar la efectuarea de plati electronice,” a declarat Rodrigues. “insa la Visa, noi stim ca pastrarea increderii detinatorului de card este un element esential pentru succesul sistemului Visa, motiv pentru care suntem decisi sa facem tot ce putem pentru a contribui la gasirea unei solutii globale. Preocupandu-se in mod constant de inovatii, investitii si educatie, Visa este decisa sa colaboreze in continuare cu banci-membre, parteneri din domeniul tehnologiei, comercianti si consumatori, pentru a sustine si consolida securitatea datelor detinatorilor de card. Dar noi reprezentam doar o parte din aceasta solutie.”

De asemenea, consumatorii percep educatia mai consistenta ca fiind un element component al solutiei. 40% dintre consumatori s-ar simti mai in siguranta daca ar avea mai multe informatii referitoare la modul cum se pot proteja, pentru a nu-si pierde datele personale. 36% au aratat ca s-ar simti mai siguri daca ar sti ca o organizatie independenta implementeaza anumite standarde. in acest sens, Rodrigues a declarat: “Visa sustine dezvoltarea unui nou forum in cadrul industriei de gen, care sa ii reuneasca pe toti cei implicati in lantul efectuarii platilor, pentru a crea o entitate obiectiva, de sine statatoare, care sa administreze problemele de securitate a datelor din industrie.”

Alte masuri potentiale citate de consumatori includ: o mai buna implementare a legilor si raspundere zero pentru utilizarea frauduloasa a cardului, o masura de protectie deja implementata in Canada, Statele Unite si regiunea Asia Pacific. Interesant este ca mai multi consumatori (47%) considera ca protectia datelor personale si financiare reprezinta o chestiune de interes international, mai degraba decat national (36%), sugerand ca si solutiile trebuie sa aiba o dimensiune globala.

“Sistemul global de plata are nivelul de siguranta al celei mai slabe dintre verigile sale,” a declarat Rodrigues. “Pentru a evita noi compromisuri facute in privinta securitatii datelor, in orice locatie, orice persoana care se implica in tranzactii comerciale trebuie sa isi asume raspunderea pentru rolul sau in lantul efectuarii platilor, intre aceste elemente numarandu-se bancile, procesatorii, comerciantii si consumatorii.”

Despre sondaj

Peste 6.000 consumatori din Statele Unite, Canada, Marea Britanie, Germania, Rusia, Africa de Sud, Australia, China, India, Japonia, Mexic si Brazilia au raspuns intrebarilor din chestionarul derulat in noiembrie si decembrie 2005 de Harris Interactive. Marja de eroare este de +/- 1.3 la suta.