Studiul GfK arata ca dintr-o medie de 4,5 activitati derulate pe internet, 4,2 sunt pentru informare, comunicare si amuzament, iar un numar foarte redus de utilizatori acceseaza internetul pentru a efectua tranzactii financiare.

De asemenea, doar 3% dintre romanii bancarizati realizeaza plati online cu cardul si doar 1,6% efectueaza plati de pe telefonul mobil. Spre comparatie, in Austria aceste procente sunt de 9%, respectiv 29%.

GfK noteaza ca, la nivel global, exista o tendinta bine conturata de folosire a acestor tipuri de servicii.

Citeste si:

In ciuda acestei realitati, Romania are una dintre cele mai mici rate de penetrare a serviciilor bancare prin internet din tarile din Europa Centrala si de Est: 4% fata de 42% in Cehia, 34% in Austria sau 13% in Croatia. Numai Bulgaria se afla in urma noastra la acest capitol, cu o rata de penetrare de 2%.

Desi penetrarea Internetului in Romania este una dintre cele mai mici din regiune, exista inca suficient de mult loc pentru dezvoltarea serviciilor financiare digitale, considera oficialii GfK Romania. Peste jumatate dintre romani folosesc internetul saptamanal, 80% folosesc telefonul mobil, iar 13% detin un smartphone. Mai mult, aproape o treime se declara entuziasti ai noilor tehnologii, iar alta treime, desi nu este formata din entuziasti, arata deschidere spre adoptarea acestora.

Daca aveti intrebari sau doriti sa cereti lamuriri cu privire la comertul online, ne puteti adresa intrebari pe CardPayment.