Anul 2005 a reprezentat perioada de maxima expansiune a companiei BT Asigurari Transilvania ca urmare a extinderii retelei nationale de vanzari pentru sectorul retail si corporate, dar si a intensificarii actiunilor de marketing. Rezultatele finale confirma trendul ascendent din 2005: primele brute subscrise au crescut cu 293% fata de anul 2004, ajungand la valoarea de 28,6 de milioane de euro (aprox. 103.7 mil.lei).

“Incepand din luna iulie 2005, reteaua de vanzari pentru sectorul retail este sustinuta de o noua structura de vanzari constituind un departament specializat, dedicat clientilor corporativi – persoane juridice, lansand un concept unic pentru Romania in sectorul asigurarilor. Astfel, BT Asigurari Transilvania, prin experienta si profesionalismul sau dobandite in cei 11 ani de activitate, vine in intampinarea clientilor sai cu solutii financiare globale: produse si servicii de asigurari, bancare, de leasing si de investitii” Constantin Jeican, Presedinte BT Asigurari Transilvania.

Structura portofoliului BT Asigurari Transilvania

Politele pentru asigurarile generale reprezinta 94% din totalul primelor brute subscrise, iar politele pentru asigurarile de viata si pensii - 6% din portofoliul anului 2005, fata de 4% pondere detinuta in anul 2004. Din categoria asigurarilor generale politele pentru asigurarile auto (CASCO si RCA) reprezinta 69% din portofoliul total, mentinandu-se aproape la nivelul anului 2004. Cea mai importanta modificare in structura portofoliului este majorarea ponderii politelor auto RCA, acestea detinand 38% din portofoliu, fata de 11% cat erau in anul 2004, ca urmare a campaniei nationale de publicitate si a campaniilor dedicate pentru forta de vanzari. in anul 2005 politele auto RCA au crescut de peste zece ori, de la 3.892.097 ron la 39.421.754 ron.

Structura globala a portofoliului anului 2005 pe baza subscrierilor de prime include: polite auto (RCA si CASCO) - 69%, alte asigurari generale - 14%, asigurari pentru incendiu si calamitati - 11% si asigurari de viata si pensii - 6%.

Reteaua de vanzari pentru sectorul retail si pentru corporate s-a extins
Reteaua corporate are in prezent acoperire nationala detinand 11 centre regionale si o echipa de 50 de specialisti, ceea ce permite fiecarui membru al retelei cunoasterea specificului pietei locale, mentinerea unei comunicari directe si eficiente cu clientii si potentialii clienti, identificarea si satisfacerea nevoilor financiare ale acestora.

Citeste si:

Reteaua de vanzari in sectorul retail s-a extins in 2005 cu 89 de agentii noi, ajungand la finalul anului la 136 de agentii, iar alte 29 de agentii vor incepe activitatea in primul trimestru al anului 2006. Personalul implicat direct in vanzari a crescut cu cca 300%, ajungand la aproape 500 salariati – directori si inspectori de asigurari. Expansiunea teritoriala este sustinuta de formarea in cadrul departamentului vanzari a unei echipe proprii de training. Programele de training din anul 2005 au inclus sesiuni pentru dezvoltarea abilitatilor de management, recrutare, leadership si coaching dedicate directorilor de agentii.

Rezultatele financiare depasesc bugetul asumat pentru anul 2005
Primele brute subscrise in anul 2005 au inregistrat o crestere cu 162,9% fata de primele bugetate ajungand la valoarea de 103.741.458 ron.

Profitul brut in anul 2005 este de 8.027.712 RON cu 12,26% peste nivelul bugetat. Daunele platite in anul 2005 pentru asigurarile generale sunt de 28.645.185 ron, reprezentand 110% fata de nivelul de daune anticipat si bugetat, in valoare de 26.130.000 ron.“O crestere de numai 10% a daunelor platite reprezinta o evolutie normala in conditiile unei cresteri cu 293% a volumului primelor subscrise in anul 2005. Cresterea permanenta a activitatii companiei BT Asigurari Transilvania se realizeaza sub principiul prudentei de care trebuie sa dea dovada un adevarat asigurator”, Constantin Jeican, Presedinte BT Asigurari Transilvania.

In primul trimestru al anului 2006 actionarii BT Asigurari Transilvania prevad o noua majorare a capitalului social, atat pentru respectarea prevederilor legale cat si pentru a avea garantia onorarii tuturor riscurilor asumate. Capitalul social subscris si varsat al BT Asigurari Transilvania este de 20 milioane ron, ultima majorare fiind efectuata in luna iulie 2005 de la valoarea de 8,23 milioane ron.

Strategia de dezvoltare pentru anul 2006 vizeaza atingerea valorii de 180.000.000 ron pentru primele brute subscrise, ceea ce reprezinta o majorare cu 40% comparativ cu anul 2005, superioara dinamicii intregii piete a asigurarilor, asa cum BT Asigurari Transilvania a obtinut si in anii anteriori.