Citibank nu mai ofera servicii persoanelor fizice care doresc sa devina clienti ai bancii inca de acum 3-4 luni de zile, cauzele si durata acestei situatii nefiind cunoscute. Banca lucreaza in continuare doar cu cei care au deja deschis un cont. Nu se stie, asadar, daca e vorba de o situatie temporara sau banca va renunta definitiv la serviciile pentru persoanele fizice. Citibank oferea persoanelor fizice servicii precum conturi curente, depozite, carduri si investitii in titluri de stat.

Incercand sa gasim cele mai bune oferte de carduri existente pe piata romaneasca, ne-am oprit si asupra celei mai mari companii de servicii financiare din lume, CitiGroup, prezenta in Romania prin Citibank, specializata in principal pe servicii oferite companiilor si CitiFinancial, care ofera credite pentru persoane cu venituri mici.

Cum spuneam, ne-au interesat tipurile de carduri pe care banca le ofera potentialilor clienti. Pentru a avea o situatie mult mai limpede decat ceea ce era afisat pe site-ul oficial al bancii, www.citibank.ro , am apelat numarul destinat cardurilor: 203.53.50. Dupa cateva minute de asteptare, in care am fost pasati de la un functionar la altul si am ascultat vocea suava a robotului care ne ruga sa asteptam, am primit in sfarsit un raspuns.

O reprezentanta a bancii ne-a informat ca, daca nu avem deja un cont pentru persoane fizice deschis la CitiBank, nu putem obtine un card. Motivul? Banca nu mai deschide conturi pentru persoane fizice de 4-5 luni. Nu se cunoaste cauza si nici cat timp va persista aceasta stare de fapt.

In continuare, am vrut sa verificam informatia obtinuta si am sunat la sediul central al bancii de pe B-dul Iancu de Hunedoara, la telefonul: 203.55.50. Aici, acelasi raspuns. CitiBank nu mai deschide conturi pentru persoane fizice de aproximativ 3 luni. Intreband daca este vorba despre o situatie temporara, am fost sfatuiti ca, in cazul in care avem nevoie urgent de un card, sa ne orientam spre o alta banca. La CitiBank nu se stie perioada in care nu se mai deschid conturi pentru persoane fizice.

O data intrati in posesesia acestor informatii, am dorit sa aflam si pozitia oficiala a bancii referitor la aceasta problema. Mai precis, ce a generat aceasta situatie si cat timp va dura procedura de reglementare a deschiderii de conturi. Totodata, ne-am interesat daca se inregistreaza aceeasi situatie si in ceea ce priveste deschiderea de conturi pentru persoane juridice.

Iata care a fost raspunsul oferit de doamna Mirela Loghin, Public Affairs Manager CitiGroup,: “Din pacate informatia pe care o detineti este incorecta, CitiBank Romania S.A. deschide in continuare conturi pentru persoane fizice”.

Citeste si:

Asa incat am revenit cu un nou telefon la sediul central. Speram sa fi fost o neintelegere, iar pozitia oficialului bancii sa fie cea adevarata. Aici, surpriza! Sau nu!

Pentru a treia oara in decurs de doua zile ni s-a spus ca nu se mai deschid conturi pentru persoane fizice de 4-5 luni. Se deschid insa in continuare conturi pentru persoane juridice. In acest caz trebuie completat un formular, iar in 2 saptamani contul poate fi deschis.

In acelasi timp, am primit si o serie de date despre CitiGroupCitigroup, cea mai importanta companie internationala de servicii financiare, care detine 200 de milioane de conturi de client in peste 100 de tari din lume, furnizeaza clientilor, companiilor, guvernelor ºi institutiilor o gama larga de produse si servicii financiare, inclusiv credite si servicii bancare pentru clienti persoane fizice, activitati bancare si de investitii pentru companii, asigurari, garantii bancare si managementul investitiilor.

Printre numele de marca majore reunite sub umbrela Citigroup se numara Citibank, CitiFinancial, Primerica, Smith Barney si Banamex. Informatii suplimentare pot fi gasite la adresa www.citigroup.com.

Citigroup este reprezentata in Romania de Citibank Romania S.A. din anul 1996 si furnizeaza produse si servicii financiare de inalta calitate companiilor nationale si internationale, întreprinderilor mici ºi mijlocii, sectorului public si organizatiilor non-profit si persoanelor fizice. Citibank Romania S.A. detine in prezent 17 sucursale dintre care 7 regionale corporate în Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Timisoara, Cluj, Brasov si Sibiu si 11 agentii Citifinancial, credite pentru persoane fizice in Bucuresti, Cluj, Galati, Ploiesti si Constanta.

Din pacate insa, pozitiile incoerente adoptate de reprezentantii CitiBank nu fac altceva decat sa genereze confuzie. Serviciile de inalta calitate promise nu par altceva decat o tichie de margaritar purtata de un chel.

E extrem de ciudat faptul ca, timp de mai bine de trei luni de cand nu se mai deschid conturi pentru persoane fizice, banca nu s-a hotarat inca daca va mai lucra sau nu cu aceasta categorie de clienti. Pentru public insa, mai frustrant este faptul ca pe site-ul bancii inca sunt disponibilie informatiile privind serviciile oferite persoanelor fizice, asa incat potentialii clienti sunt pusi pe drumuri sau dau telefoane degeaba. Nu exista nici un anunt care sa informeze clientii despre aceasta situatie, informatiile fiind furnizate doar la telefon, dupa cum am vazut.